وزیر ارتباطات از تست 900 مگابیت بر ثانیه در شبکه ملی اطلاعات می گوید


ساعت: 14:19
تاریخ انتشار: 1401/03/14
کد خبر: 1854852

وزیر ارتباطات گفت: زمانی که اولین دسترسی های پروژه فیبر نوری را در بوشهر کشف کردیم، سرعت حدود 900 مگابیت بر ثانیه را آزمایش کردیم. این شبکه پرسرعت همراه با خدمات محلی با کیفیت، شبکه ملی اطلاعات نامیده می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تجربه سرعت حدود 900 مگابیت بر ثانیه اظهار امیدواری کرد که در پایان دولت سیزدهم این فرصت برای بسیاری از هموطنان فراهم شود.

او در پستی اینستاگرامی نوشت: «تا چند ماه پیش، ایده آزمایش سرعت حدود یک گیگابیت در ثانیه عجیب و دست نیافتنی به نظر می رسید. اما با راه اندازی پروژه بزرگ توسعه شبکه دسترسی نوری (fttx) خدای ناکرده به تدریج و تا پایان دولت سیزدهم دسترسی به سرعت های چند صد مگابیتی برای بسیاری از هموطنان امکان پذیر می شود.

وی ادامه داد: اجرای پروژه دسترسی نوری نه تنها باعث افزایش کیفیت و سرعت دسترسی و بهبود تجربه کاربری می شود، بلکه زمینه را برای اجرای نسل های آینده ارتباطات مانند فوجی فراهم می کند.

وی با بیان اینکه در روز جهانی ارتباطات امسال که اولین دسترسی ها به پروژه fttx را در بوشهر فاش کردیم، سرعت حدود 900 مگابیت بر ثانیه را تجربه کردیم، گفت: این شبکه پرسرعت در کنار خدمات محلی باکیفیت که در یک کلام «شبکه ملی اطلاعات» نامیده می شود، زیرساخت توسعه همه جانبه و بستری امن برای تحول فناوری های اساسی کشور در تمامی بخش ها خواهد بود. بنابراین، این سرعت واقعا خوب است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید