وزیر ارشاد: ​​ما به دنبال تحمیل یک نوع مد و لباس به جامعه عفیف ایران نیستیم

وزیر ارشاد: ​​ما به دنبال تحمیل یک نوع مد و لباس به جامعه عفیف ایران نیستیم

روز جدید:

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما به تنوع فرهنگی و هنری ایران احترام می گذاریم و به دنبال تحمیل نوع خاصی از مد و لباس به جامعه پاک ایرانی نیستیم و همه تفاوت ها را به رسمیت می شناسیم.

محمدمهدی اسماعیلی روز جمعه در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره بین المللی مد و لباس در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد اظهار داشت: نگاه ما به موضوع مد و لباس یکی از موضوعات مهم در حوزه فرهنگ عمومی است و به دلیل آن جایگاه اصلی اجتماعی، فرهنگی و عمومی در این حوزه، یکی از ابتکارات در قدرت مردم، ایجاد کارگروه مد و لباس در شورای فرهنگ عمومی است.

وی افزود: ما به تنوع فرهنگی و هنری ایران احترام می گذاریم و به دنبال تحمیل نوع خاصی از مد، پوشش و پوشش بر جامعه عفیف ایرانی نیستیم و همه تفاوت ها را به رسمیت می شناسیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تاریخ فرهنگ و هنر ایران در این عرصه بسیار درخشان و درخشان است چرا که ما به تاریخ هفت هزار ساله افتخار می کنیم. در طول تاریخ لباس هنرمندانه انتخاب شده است و در همه لباس ها جنبه فرهنگی ایرانی-اسلامی حفظ شده است در حالی که این نگاه فرهنگی و هنری در برخی از تمدن ها وجود ندارد، تمدن هایی که عنوان آنها برهنگی است که با فرهنگ ایرانی-اسلامی فاصله دارد. قایق تفریحی بزرگ و تک در تمدن باشکوه ایرانی اسلامی با ویژگی لباس و هنر همراه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: لباس پوشیدن بخشی از هویت ایرانی اسلامی مردم سرزمین ماست، به تمام آثار تاریخی کشورمان نگاه کنید، گوهر لباس و عفاف در موزه ها و بناهای باستانی می درخشد، ما هستیم. به فرهنگی که بخشی از هویت ماست افتخار می کنیم. امروز در هجوم فرهنگی پیش روی جهان اسلام، یکی از مهم ترین سرفصل ها تلاش برای هویت زدایی از این نقطه تاریخی و ایران اسلامی است.

اسماعیلی بیان کرد: از همان روزهای اول که عده ای از پیاده نظام ارتش حریف تقابل حیا و پیشرفت و توسعه را سرلوحه کار خود قرار دادند، مقاومت فرهنگی مهمی در ایران آغاز شد، تفکر دینی جدید که انقلاب اسلامی بود. محصول این تفکر و نگاه عمیق مبتنی بر هویت ملی، ایران بر این تضاد فائق آمد و آن را پشت سر گذاشت.

وی افزود: آنها به دنبال دوگانه گرایی بودند که اگر زنان و دختران ایرانی پوشش را انتخاب کردند به معنای عدم حضور آنها در جامعه و روابط اجتماعی است، امام این تفکر را حذف کردند، زنان ایرانی پاکدامن در همه عرصه های اجتماعی، پیروزی انقلاب و جنگ هشت ساله تحمیلی باعث افتخار است که گواه آن گلزار شهدای خوزستان و کشور است. بانوی قهرمان ایرانی با حفظ حیا و عفت خود در مهیب ترین عرصه های اجتماعی و نظامی ظاهر شد و این افتخار بزرگی است.

اسماعیلی بیان کرد: زنان عفیف ایرانی در سال های اخیر حضور پررنگی در همه عرصه ها داشته اند، امروز با حفظ پوشش عفیف در رویدادهای مختلف علمی، صنعتی و مهم فرهنگی و هنری در دانشگاه ها حضور دارند.

وزیر ارشاد خطاب به طراحان زن گفت: در وزارت فرهنگ و مجموعه فرهنگی دولت فضا را برای این تلاش مؤمنانه و پوشش های شما باز می کنیم تا در مسیر تنوع تلاش کنید، وجود ندارد. محدودیت ها

وی تاکید کرد: این ایده ها و آثار خلاقانه نباید در سطح ایده ها و جشنواره ها بماند، باید به زندگی اجتماعی رانده شود و به تولیدات انبوه تبدیل شود و به مغازه ها و بازارها بیاید و در عرصه عمومی عرضه شود. عدم ارتباط یکی از آسیب های دوره های قبل بود. این مشکل ثابت شده است که هر جا که دولت در امر نظارت و تسهیل امور عمل کرده، مردم از آن استقبال کرده اند.

اسماعیلی گفت: قطعا نبود لباس مناسب در بازار به سیاست بازمی گردد و این خلاء باید پر شود و با برگزاری رویدادهایی مانند جشنواره مد و لباس قطعا تا سال آینده این مشکلات حل خواهد شد. مناطق کشور یکی از جنبه های مثبت این دوره از رویداد است که در حوزه فرهنگ و هنر باید به کل جغرافیای کشور نگاه کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: از این پس در کارگروه مد و لباس و حوزه فعالیت مدیران استانی فرهنگ و ارشاد با دقت به دنبال نمونه هایی در این حوزه معتبر مد و لباس هستیم. ایران با تنوع قومی و زبانی رنگین کمان زیبایی است که همه فعالان آن زیر چتر جمهوری اسلامی ایران گرد آمده اند و رسالت اصلی رهبران ما ادامه این راه و تحقق عدالت فرهنگی است. ما باید همه با هم برای اعتلای ایران تلاش کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید