وزیر امور خارجه آلمان: مذاکرات با ایران به مرحله نهایی رسیده است

207822 778 خبر خاکستری

آنال بایرباوک، وزیر امور خارجه آلمان روز پنجشنبه گفت که مذاکرات هسته ای با ایران به “مرحله نهایی” خود رسیده است و این توافق برنامه هسته ای منطقه را ایمن تر می کند.

وزیر خارجه آلمان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای اسرائیلی ژائیر لاپید در تل آویو این کار را انجام داد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی همچنین در یک کنفرانس خبری با تکرار اتهامات و اظهارات ضد ایرانی خود گفت که وی و بایر بوک درباره مذاکرات هسته ای گفت و گو کرده اند و ایران نه تنها برای اسرائیل بلکه برای جهان تهدیدی هسته ای است.

علیرغم اظهارات وزیر خارجه اسرائیل، وزیر امور خارجه آلمان گفت که متقاعد شده است احیای کامل برجام [برنامه جامع اقدام مشترک] این منطقه را امن تر می کند وگرنه ما این گفتگوها را نداشتیم.

این مقام آلمانی افزود که مذاکرات با ایران به «نقطه بسیار حساس» رسیده است و ایران باید «با میل به سازش و بدون خواسته حداکثری» به مذاکرات ادامه دهد.

بیربوک گفت: “ما می خواهیم هر کاری که می توانیم انجام دهیم تا اطمینان حاصل شود که این توافق امنیت را تضمین می کند.”

در همین حال، نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم، روز پنجشنبه با این مقام آلمانی دیدار کرد.

بر اساس گزارش ها، دو کشور درباره مسائل امنیتی منطقه ای گفت و گو کردند، اگرچه مذاکرات در مورد برنامه هسته ای ایران در دستور کار قرار داشت.

در این دیدار، بنت با این استدلال که امضای توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی اشتباهی است که خاورمیانه را تهدید می‌کند، از امنیت عذرخواهی کرد.

نخست وزیر اسرائیل همچنین پیشنهاد کرد ضرب الاجلی برای انعقاد این توافق تعیین شود، زیرا تمدید مذاکرات در وین نیز به نفع ایران است.

دیدگاهتان را بنویسید