وزیر امور خارجه روز شنبه عازم دمشق می شود


ساعت: 23:24
تاریخ ارسال: 04/10/1401
کد خبر: 1880033

حسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه فردا شنبه به دمشق می رود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه از سفر حسین امیرعبدالخیان به دمشق خبر داد و افزود: در ادامه سفر منطقه ای خود به ترکیه، حسین امیرعبدالخیان وزیر امور خارجه کشورمان فردا شنبه تیرماه به دمشق می رود. 11 .

این چهارمین سفر امیر عبداللهیان به دمشق پس از تصدی این سمت است.

کنعانی هدف از این سفر را بررسی روابط دوجانبه و تبادل نظر در مورد مسائل منطقه ای و بین المللی عنوان کرد.

به گزارش فارس، این چهارمین سفر امیر عبداللهیان به سوریه است. وی در سال 1400 در شهریور و مهر به سوریه سفر کرد و سومین سفر امیر عبداللهیان به دمشق در فروردین ماه سال جاری انجام شد. وی در 7 سپتامبر پس از سفر به بغداد برای شرکت در کنفرانس منطقه ای حمایت از عراق به دمشق رفت و با بشار اسد رئیس جمهور سوریه و فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه در مسکو و بیروت و پس از رایزنی دیدار و گفتگو کرد. مقامات این کشورها در هفدهم مهر 1400 به دمشق پایتخت سوریه رفت و برای دومین بار پس از تصدی وزارت امور حجه در کمتر از یک ماه و نیم به دمشق سفر کرد. در این سفر او با بشار اسد رئیس جمهور و فیصل مقداد با همتای سوری خود دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در دمشق از سفر فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه به تهران خبر داد و سوریه را متحد راهبردی ایران خواند و گفت: در شرایط سخت، تنها کشورمان را رها نمی کنیم. متحدان و دوستان.”

رئیس اداره دیپلماسی فرودین برای سومین بار به سوریه رفت و با مقامات این کشور دیدار و گفتگو کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید