وزیر دفاع اسرائیل می گوید ایران سانتریفیوژهای پیشرفته IR6 را در تاسیسات زیرزمینی نزدیک نطنز نصب خواهد کرد

وزیر دفاع اسرائیل می گوید ایران سانتریفیوژهای پیشرفته IR6 را در تاسیسات زیرزمینی نزدیک نطنز نصب خواهد کرد

روز جدید وزیر ارتش اسرائیل می گوید ایران در حال کار بر روی سانتریفیوژهای مدرن اورانیوم در سایت های زیرزمینی جدید در نزدیکی نیروگاه هسته ای نطنز است. ارقام آن به طور کلی با ارقام آژانس بین المللی انرژی اتمی متفاوت است.

رژیم صهیونیستی مدعی است که ایران در حال کار بر روی نسل جدیدی از سانتریفیوژها در تاسیسات زیرزمینی است.

وزیر ارتش اسرائیل روز سه شنبه گفت که ایران در حال کار بر روی سانتریفیوژهای مدرن اورانیوم در تاسیسات زیرزمینی جدید در حال ساخت نزدیک نیروگاه هسته ای نطنز است. ارقامی که وزیر دفاع رژیم صهیونیستی در این زمینه اعلام کرده است به طور کلی با ارقام آژانس بین المللی انرژی اتمی متفاوت است.

از سانتریفیوژها برای تصفیه اورانیوم برای پروژه های غیرنظامی یا در سطوح بالاتر برای تولید سوخت برای بمب استفاده می شود. پیشرفت ایران در این زمینه توسط قدرت های جهانی که تلاش می کنند توافق هسته ای با تهران را احیا کنند، رصد می کنند. ایران گفته است که هرگز قصد ساخت سلاح هسته ای را ندارد.

بنی گانز وزیر دفاع اسرائیل در سخنرانی خود در دانشگاه رایشمن در نزدیکی تل آویو گفت: «ایران برای تکمیل ساخت و نصب 1000 سانتریفیوژ پیشرفته IR6 در تأسیسات هسته‌ای خود از جمله سانتریفیوژهای جدید در تأسیسات زیرزمینی نزدیک نطنز تلاش می‌کند».

در گزارش سوم مارس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) آمده است که ایران در مجموع 660 آبشار IR6 نصب یا برنامه‌ریزی کرده است.

رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ماه گذشته گفت که ایران یک نیروگاه زیرزمینی جدید در نطنز برای ساخت قطعات سانتریفیوژ به عنوان یک اقدام احتیاطی آشکار در برابر حملات ایجاد کرده است.

گانز در سخنرانی خود به تهدید دیرینه اسرائیل مبنی بر اقدام نظامی علیه ایران در صورت توقف دیپلماسی اشاره کرد.

وی گفت: “هزینه چنین جنگی در آینده که امیدواریم رخ ندهد، می تواند از طریق مذاکرات دشوارتر بین قدرت های جهانی جلوگیری یا کاهش یابد.”

ایران همواره به تهدیدات اسرائیل پاسخ داده و در صورت تخلف تهدید به تلافی کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید