وزیر راه: اکثر ثبت نام کنندگان در سامانه مسکن یا مستاجر هستند یا پشت بام زندگی می کنند

وزیر راه: اکثر ثبت نام کنندگان در سامانه مسکن یا مستاجر هستند یا پشت بام زندگی می کنند

روز جدید وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به 10 میلیون خانه جدید در کشور نیاز داریم، گفت: بیش از 8 میلیون جوان به دلیل مشکلات مالی و کمبود مسکن بی پناه ماندند. وی گفت: بیش از 5 میلیون نفر در نهضت مسکن ثبت نام کرده اند که اکثر آنها یا مستاجر هستند و یا در پشت بام زندگی می کنند که قطعاً تعداد افراد بی خانمان بیشتر است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به 10 میلیون خانه جدید در کشور نیاز داریم، گفت: بیش از 8 میلیون جوان به دلیل مشکلات مالی و کمبود مسکن بی پناه ماندند.

رستم قاسمی گفت: با توجه به فارغ التحصیلی دانشجویان سالانه و امکان ازدواج آنها در کشور به بیش از 10 میلیون خانه جدید نیاز داریم و تاکنون 5 میلیون نفر در نهضت مسکن ثبت نام کرده اند.

وزیر راه و شهرسازی به رادیو اقتصاد گفت: بیش از 5 میلیون نفر در سامانه مسکن ثبت نام کرده اند که اکثر آنها یا مستاجر هستند یا در پشت بام زندگی می کنند که قطعاً تعداد افراد بی خانمان بیشتر است.

وی در خصوص خانه های خالی نیز افزود: آمارها نشان می دهد که حدود دو و نیم میلیون خانه خالی در کشور وجود دارد و سازمان مالیاتی اقدامات لازم را برای اخذ مالیات انجام داده است.

قاسمی گفت: در راستای جهش تولید، ساخت یک میلیون خانه در سال برنامه ریزی کردیم که بیش از دو سوم آن یعنی. 860 هزار واحد در دست ساخت است و در سال جدید واحدها را تحویل خواهیم داد.»

وی با بیان اینکه مسکن یکی از نیازهای اساسی مردم است، گفت: بر اساس برآوردهای اولیه به حدود 10 میلیون خانه نوساز در کشور نیاز داریم.

رستم قاسمی افزود: نیاز مسکن در ثبت پروژه های مسکن نشان داده شده است اما در بخش صنعتی و فناوری همچنان از پیشرفت سایر کشورها عقب هستیم و با مهندسین و نیروی کار مجرب باید به سمت فناوری های نوین ساخت و ساز حرکت کنیم. در زلزله و …. گام.

وزیر راه و شهرسازی به مشکلات کمبود زمین در استان های کشور برای مسکن اشاره کرد و گفت: درصدد رفع این مشکل هستیم و برای تحقق آن اقدام جدی و جهادی انجام می دهیم.

قاسمی بزرگ ترین چالش مسکن را محدودیت زمین دانست و افزود: طی برنامه ریزی های انجام شده طی 4 سال 4 میلیون واحد می سازیم و طبق شعار سال از فناوری های دانش بنیان در قطعات، مصالح و انواع استفاده خواهیم کرد. ساخت و ساز.”

وی افزود: یکی از دستگاه های تحت پوشش این وزارتخانه مرکز تحقیقات ساختمان است که با همکاری شرکت های دانش بنیان اقدامات لازم را برای ارتقای کیفیت، روشنایی و نقش انرژی در مقاوم سازی در برابر زلزله انجام خواهد داد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به اینکه برای تامین اعتبار 2 تبصره پروژه های عمران راه و شهرسازی را دنبال می کنیم، گفت: کمک می کند، درآمد داریم و در واقع باید درآمدهای استانی برای آنها هزینه شود. استان خود

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به مجموعه بزرگ راه و شهرسازی، بخش حمل و نقل را به دلیل زیرساخت ها با مشکلات جدی خواند و گفت: در بخش هوایی و ریلی به دلیل عدم ارتباط کریدورهای اصلی کشور با بخش حمل و نقل و با توجه به اینکه ناوگان بسیار قدیمی و فرسوده است.

دیدگاهتان را بنویسید