وضعیت آب و هوا امروز 6 مهر 1401 / در برخی نقاط کشور باران می بارد

وضعیت آب و هوا امروز 6 مهر 1401 / در برخی نقاط کشور باران می بارد

روز جدید : رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی از بارش باران در برخی استان ها، وزش باد شدید و در برخی استان ها گرد و خاک خبر داد.

صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور گفت: روز چهارشنبه (6 مهرماه) در برخی نقاط استان های ساحلی خزر، اردبیل و خراسان شمالی بارش پراکنده خواهد بود و به تدریج بارش در این مناطق متوقف می شود. در این روز در نواحی شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می شود.

وی افزود: روز پنجشنبه (7 مهر) در سواحل خزر و استان اردبیل افزایش دما خواهیم داشت. روزهای جمعه و شنبه (8 و 30 مهرماه) در استان های واقع در شمال غرب، ارتفاعات البرز و سواحل شمالی کشور بارش باران، رعد و برق، وزش باد موقتی شدید و کاهش دما پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی ادامه داد: روز یکشنبه (اول آبان ماه) از شدت بارندگی در این مناطق کاسته می شود اما همچنان در این مناطق، شمال شرق و شمال شرق بارندگی خواهیم داشت. استان های واقع در دامنه جنوبی البرز.

ضیائیان افزود: روزهای شنبه و یکشنبه در نواحی شمال شرق و شرق کشور و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک پیش بینی می شود. هیجان در دریای خزر در روزهای جمعه و شنبه خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی همچنین با بیان وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (7 مهرماه) کمی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای 14 پیش بینی می شود. و بیشینه دمای 25 درجه و در روز جمعه (8 مهر) نیمه ابری و پس از ژانچهار وزش باد شدید در نقاطی با کمینه دمای 16 و حداکثر دمای 27 درجه سانتیگراد افزایش می یابد.

ضیائان در پایان گفت: امروز و فردا (7 مهرماه) اهواز و بندرعباس با دمای 38 درجه سانتیگراد گرمترین و فردا (7 مهرماه) بندرعباس با دمای 37 درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکورد است. سردترین مرکز کشور با دمای 1.0 درجه سانتیگراد است.

دیدگاهتان را بنویسید