پیش بینی هوای کشور تا 12 آبان 1401/ در برخی نقاط کشور باران می بارد.


ساعت: 09:40
تاریخ انتشار: 1301/07/30
کد خبر: 1904924

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی از پیش بینی وضعیت جوی کشور تا 12 آبان ماه 1401 خبر داد و گفت: در برخی نقاط کشور بارندگی و در نواحی شمالی کاهش دما پیش بینی می شود. کشور

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی در خصوص وضعیت جوی کشور گفت: امروز (9 مهرماه) در شمال غرب، سواحل دریای خزر، رشته کوه های البرز، بارندگی و بارندگی پیش بینی می شود. خراسان شمالی، خراسان شمالی رضوی و همچنین شمال کرمانشاه، همدان و قزوین پیش بینی می شود.

وی افزود: طی این روز در نواحی ساحلی گیلان و غرب مازندران بارش شدید باران خواهد بود همچنین وزش باد همراه با کاهش دما در کمربند شمالی به ویژه در سواحل شمالی و شمال شرقی ظاهر می شود و بارش باران خواهد بود. و در کوه های مرکزی البرز و کوه های اردبیل برف پیش بینی می شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی، روز یکشنبه (اول آبان ماه) در استان های اردبیل، گیلان، غرب مازندران، ارتفاعات استان های گلستان و سمنان بارندگی پیش بینی می شود و میزان بارندگی ها در سال 2016 کاهش می یابد. شمال غرب و شمال شرق و پراکنده ادامه دارد. در این دو روز دریای خزر هیجان انگیز و طوفانی پیش بینی می شود.

وی افزود: روز دوشنبه (دوم آبان) در شمال غرب استان های کرمانشاه، همدان، قزوین، البرز و در شمال استان مرکزی بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد و به تدریج در بعدازظهر در گیلان و وزش باد خواهد بود. در غرب در استان های مازندران افزایش ابر همراه با بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می شود. در کوه های مرکزی البرز وزش باد، باران و برف پیش بینی می شود.

ضیائیان ادامه داد: بارندگی ها از روز سه شنبه (12 آبان) در شمال غرب کاهش می یابد و با نفوذ جریانات شمالی در حاشیه دریای خزر، بارش باران در استان های ساحلی خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی آغاز می شود. دریای خزر نیز مواج پیش بینی می شود.

به گفته وی، در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل زنجان، قزوین، البرز و تهران و در دامنه‌های زاگرس واقع در استان‌های همدان، مرکزی و قم رگبار و رعد و برق پراکنده خواهد بود. ، گاهی بادهای شدید و خیزش گرد و غبار. در این روز بارش شدید باران در شرق مازندران و گلستان پیش بینی می شود.

ضیائیان افزود: روز چهارشنبه (13 آبان) بارندگی در این مناطق کاهش می یابد و جوی آرام در سراسر کشور حاکم می شود و تنها در استان گیلان و شرق اردبیل بارش پراکنده و خفیف وجود دارد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی همچنین با بیان وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (اول آبان) کمی ابری تا نیمه ابری و در نقاطی وزش باد شدید همراه با باد پیش بینی می شود. کمینه دمای 16 و حداکثر دمای 23 و در روز دوشنبه (11 آبان) کمی ابر و وزش باد شدید و افزایش گرد و خاک در بعدازظهر با کمینه دمای 15 و حداکثر 24 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضیائان گفت: امروز (9 مهرماه) و فردا (10 آبان) بادما اهواز 37 درجه سانتیگراد و بندرعباس با دمای 37 و 36 درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد گرمترین مرکز سردسیر خواهد بود. کشوری با دمای 0 و 2 درجه سانتیگراد.

دیدگاهتان را بنویسید