پیش بینی هوای کشور تا 30 آبان 1401/ بارش برف و باران در اکثر استان های کشور


ساعت: 11:48
تاریخ انتشار: 26.08.1401
کد خبر: 1911646

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی با اشاره به وضعیت جوی کشور از بارش باران در 11 استان و بارش برف در 10 استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی درباره وضعیت جوی کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی، سامانه بارشی امروز در غرب، جنوب غرب، برخی از مناطق در شمال غرب و مرکز، بوشهر و نیمه شمالی فارس، دامنه های جنوبی البرز در استان های قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش باران، گاهی رعد و برق، وزش باد موقتی شدید خواهد بود.

وی افزود: شدت بارش در روز پنجشنبه در استان های چهارمحال بختیاری، کوگیلویه و بویراحمد، خوزستان، لرستان، غرب و جنوب اصفهان است. در مناطق مرتفع و سردسیر نیز بارش برف پیش بینی می شود.

به گفته ضیائیان، روز پنجشنبه در استان های گیلان و اردبیل وزش باد جنوبی همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی ادامه داد: روز جمعه (6 آبان ماه) بتدریج غرب کشور و دامنه های جنوبی البرز غربی و مرکزی آفتابی می شود و در این مناطق دمای هوا کاهش می یابد. وزش باد گاهی شدید و برای استان های فارس، بوشهر، شرق خوزستان، جنوب اصفهان، شمال کرمان، یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شرق سمنان وزش باد و رگبار و رعد و برق و موقت خواهد بود. وزش باد شدید و بارش برف در مناطق مرتفع تا اواخر روز جمعه به تدریج از بین می رود و از شرق کشور خارج می شود.

وی خاطرنشان کرد: طی این دو روز احتمال خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد همراه با وزش باد شدید وجود دارد. روز شنبه (7 آبان) هوای آرامی در کشور انتظار ما را می کشد.

همچنین به گفته ضیائیان، روز یکشنبه (۸ آبان) هوا در بیشتر مناطق کشور آرام است، تنها در جنوب کرمان و شمال هرمزگان رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود.

وی افزود: روز دوشنبه (9 آبان) در بیشتر نقاط کشور جوی آرام پیش بینی می شود. روزهای پنجشنبه و جمعه در شمال خلیج فارس و از ظهر شنبه در خلیج فارس مواج خواهد بود. همچنین مناطق ساحلی دریای خزر امروز تا ظهر مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی همچنین با اعلام وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (6 آبان) نیمه ابری و وزش باد، بتدریج صاف و گاهی وزش باد شدید همراه با کمینه دما 8 درجه و حداکثر 16 درجه و روز شنبه (7 آبان) صاف تا کمی ابری، در نقاطی وزش باد ملایم و در نقاطی مه با کمینه دمای 7 و حداکثر 17 درجه است.

ضیائان در پایان گفت: امروز و فردا (6 و 7 آبان ماه) بندرعباس با دمای 20 درجه سانتیگراد گرمترین و همدان با دمای 1- و 2 درجه سانتیگراد سردترین مرکز کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید