وضعیت آب و هوا امروز 24 اسفند 1401 / بارش باران و کاهش دما در نقاط مختلف کشور

وضعیت آب و هوا امروز 24 اسفند 1401 / بارش باران و کاهش دما در نقاط مختلف کشور

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی از بارش باران، گاهی وزش باد و رعد و برق، رگبار پراکنده و احتمال بارش تگرگ و همچنین کاهش دما در اکثر استان ها خبر داد.

صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور گفت: روز دوشنبه (24 اسفند) با ورود سامانه بارشی به غرب کشور ابری و بارش باران گاهی وزش باد و رعد و برق در نواحی شمال غرب پیش بینی می شود. ، غرب و شمال خوزستان. در مناطق مرتفع بارش به صورت برف و در جنوب آذربایجان غربی و در غرب استان های کردستان و کرمانشاه بارش شدید باران پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: روز سه شنبه (25 اسفند) دامنه فعالیت سامانه بارشی تمامی استان های واقع در غرب کشور، دامنه های جنوبی البرز و برخی نقاط اصفهان را شامل می شود و موجب بارش و کاهش باران می شود. در دما به ویژه در قسمت شمال غربی در سمت دریای خزر بارش و کاهش دما نیز در سواحل شمالی و خراسان شمالی مشاهده می شود و دریای خزر طوفانی است. در کرمانشاه، لرستان، نیمه غربی چهارمحال و بختیاری و شمال تهران، البرز و قزوین بارش شدید باران پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی افزود: روز چهارشنبه (۲۶ اسفندماه) فعالیت سامانه به تدریج در سواحل دریای خزر، اردبیل، شمال غرب آذربایجان و آذربایجان شرقی و در جنوب کاهش یافت. دامنه های البرز و کمربند غربی به ویژه در جنوب غرب و غرب کشور. در این روز مناطقی از اصفهان، یزد و خراسان رضوی با افزایش ابر، وزش باد موقتی شدید و مقداری بارندگی همراه خواهد بود.

به گفته وی، بارش ها در غرب کردستان و کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال شرق خوزستان و نیمه غربی چهارمحال و بختیاری شدید و در ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی بارش برف پیش بینی می شود. رعد و برق همراه با احتمال تگرگ.

ضیائیان همچنین گفت: روز پنجشنبه (27 اسفند) علاوه بر کل کمربند غربی و دامنه های جنوبی البرز، در سواحل غربی دریای خزر نیز بارش باران خواهد بود. در جنوب آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، کرمانشاه، لرستان شرقی، شمال تهران، تهران، البرز، قزوین و گیلان بارش شدید و در برخی نقاط مرکز شرق و شمال شرق بارش باران پیش بینی می شود. افزایش ابر و در برخی نقاط وزش باد همراه با هوای موقت بد پیش بینی می شود. غرب دریای خزر نیز مواج خواهد بود.

وی ادامه داد: روز جمعه (28 اسفندماه) میزان بارندگی در شمال غرب و استان های مرزی واقع در غرب و جنوب غرب کشور کاهش می یابد و در این مناطق بارش های پراکنده با کاهش نسبی دما پیش بینی می شود. . در این روز در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان، در دامنه‌های زاگرس مرکزی، واقع در استان‌های مرکزی، قم، شرق لرستان و خوزستان، چهار محال و بختیاری، کوگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، نواحی یزد، اصفهان، شمال منطقه کرمان و خراسان نیز در شرق سواحل دریای خزر بارش باران پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی همچنین با بیان وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (25 اسفند) نیمه ابری تا ابری تا ساعاتی دیگر همراه با بارش باران و رعدوبرق خواهد بود. ، در نقاطی وزش باد شدید همراه با احتمال تگرگ و دمای هوا در طول شب به میزان قابل توجهی با کمینه 8 درجه سانتیگراد و بیشینه 19 درجه سانتیگراد کاهش می یابد و در روز چهارشنبه (26 اسفند) نیمه ابری همراه با بارش گاهی اوقات باران و وزش باد با احتمال زیاد خواهد بود. رعد و برق با حداقل دمای 10 درجه سانتیگراد و حداکثر دمای 18 درجه سانتیگراد.

ضیائان در پایان گفت: امروز و فردا (25 و 26 اسفند) بندرعباس با دمای 29 درجه سانتیگراد گرمترین و شهر کرد با دمای 1- درجه سانتیگراد سردترین مرکز کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید