وضعیت آب و هوای امروز 10 دی 1401 / بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور

وضعیت آب و هوای امروز 10 دی 1401 / بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران و مخاطرات جوی از بارش برف و باران در مناطق مختلف کشور و وزش باد شدید خبر داد.

صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور گفت: امروز (اول دی ماه) با فعالیت سامانه بارشی در غرب، جنوب غرب و زاگرس مرکزی افزایش ابر، بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد و بارش برف در مناطق سردسیر و مرتفع همه چیز اتفاق می افتد.

ادامه داد: جمعه (دوم دی) در جنوب غرب، غرب، بخش‌هایی از جنوب و دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی و شنبه (3 دی) در بیشتر مناطق کشور به‌جز جنوب شرق هرمزگان و بخش هایی از شمال غرب کشور.

به گفته رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت خطرات جوی کشور، در این مدت در مناطق جنوبی و گرمسیری رگبار و رعد و برق و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف خواهد بود.

وی افزود: روز یکشنبه (۱۳ دی) در بخش هایی از شمال شرق و کوه های زاگرس مرکزی بارش باران پیش بینی می شود. روز دوشنبه (14 دی) در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار پیش بینی می شود.

ضیائیان گفت: پنجشنبه در ایلام و شمال خوزستان، جمعه در خوزستان، ایلام، لرستان، چهار محال و بختیاری، کوگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان، بوشهر و نیمه شمالی و غربی فارس و شنبه در ایلام، لرستان. خوزستان، بوشهر، فارس. ، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و جنوب و غرب اصفهان بارش شدیدتر خواهد بود.

وی ادامه داد: امروز (اول دی ماه) در کمربند شرقی، جمعه (دوم آذر) در مناطقی از جنوب غرب و شرق و شنبه (3 دی) در جنوب غرب و بخش هایی از مرکز و جنوب کشور وزش باد نسبتاً شدید تا شدید انتظار میرود.

ضیائیان گفت: روزهای پنجشنبه و جمعه در شمال و مرکز خلیج فارس و روز شنبه در خلیج فارس و تنگه هرمز طوفانی و طوفانی خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی همچنین با بیان وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (دوم دی) کمی ابری تا نیمه ابری همراه با غبار محلی و گاهی وزش باد ملایم خواهد بود. با کمینه دمای 6 و حداکثر 10 درجه سانتیگراد بامداد شنبه (سوم) ابری و مه آلود و وزش باد ملایم با کمینه دمای 4 و حداکثر 6 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضیائان در پایان گفت: امروز و فردا (1 و 2 دی ماه) بندرعباس با دمای 27 درجه سانتیگراد گرمترین و بیرجند با دمای 6- درجه سردترین است.

دیدگاهتان را بنویسید