وضعیت هواشناسی امروز 30 فروردین 1401 / بارش پراکنده باران در نقاط مختلف کشور

وضعیت هواشناسی امروز 30 فروردین 1401 / بارش پراکنده باران در نقاط مختلف کشور

روز جدید : رئیس مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت مخاطرات هواشناسی از بارش های کوتاه مدت در استان های مختلف و غبارآلود بودن آسمان غرب کشور خبر داد.

صادق ضیائیان افزود: امروز (31 فروردین) در برخی مناطق شمال غرب، غرب و دامنه های جنوبی البرز در قزوین و البرز ابر، بارش شکسته و وزش باد وجود دارد. در بعدازظهر نیز بارش های کوتاه مدت در گیلان و غرب مازندران پیش بینی می شود. جوی آرام و پایدار با افزایش نسبی دما در سایر نقاط کشور برقرار است.

وی افزود: پنجشنبه (اول اردیبهشت ماه) با گذر موج میانی جو از سمت غرب کشور در استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، دامنه های جنوبی البرز در زنجان، قزوین، البرز و تهران، دامنه زاگرس مرکزی در همدان، مرکزی، کوم، لرستان، ایلام. همچنین در جنوب غرب کشور و استان اصفهان و شمال فارس ابرنکی نیز نقاطی همراه با رعد و برق پیش بینی می شود. در شمال دریای خزر در استان های گیلان، مازندران و گلستان بارش با کاهش نسبی دما رخ می دهد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت مخاطرات هواشناسی افزود: روز جمعه (11 اردیبهشت) در مناطق شرق دریای خزر، خراسان شمالی، خراسان شمالی رضوی، سمنان، شمال اصفهان و ارتفاعات یزد و کرمان گاهی پیش بینی می شود. رعد و برق و باد.

وی در ادامه گفت: روز شنبه (3 اردیبهشت) در ارتفاعات شرقی البرز، برخی مناطق خراسان شمالی، خراسان رضوی، کرمان و سواحل دریای خزر بارش پراکنده باران و وزش باد خواهد بود و این موج را ترک خواهد کرد. مرزهای شرقی کشور

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی با بیان اینکه روز یکشنبه (4 اردیبهشت) در اکثر نقاط کشور جوی آرام و پایدار پیش بینی می شود، گفت: در بعد از ظهر در جنوب غرب هوای ابری و بارانی پیش بینی می شود. ارتفاعات غرب کشور

وی تاکید کرد: در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در استان های واقع در غرب کشور آسمان غبارآلود است.

به گفته ضیائیان، دریای خزر نیز روز پنجشنبه طوفانی پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت خطرات هواشناسی وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (اول اردیبهشت ماه) ابر متغیر، گاهی ابری، وزش باد شدید و احتمال رگبار و رعدوبرق و گرد و خاک با حداقل ممکن است. دمای 18 و بیشینه دمای 29 درجه سانتیگراد و در روز جمعه 2 (2 اردیبهشت) کم ابر، نقاط با ابر متغیر و وزش باد با حداقل دمای 17 و حداکثر دمای 28 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضییان در پایان گفت: امروز و فردا (31 فروردین و 1 اردیبهشت) اهواز با دمای 37 و 38 درجه سانتیگراد و شهرکرد با دمای صفر و 2 درجه سانتیگراد سردترین مراکز استانی کشور هستند.

دیدگاهتان را بنویسید