وضعیت آب و هوای امروز 22 اسفند 1401 / افزایش دما در استان های ساحلی / احتمال بارش باران در تهران

وضعیت آب و هوای امروز 22 اسفند 1401 / افزایش دما در استان های ساحلی / احتمال بارش باران در تهران

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام ورود سامانه بارشی به غرب کشور از روز دوشنبه گفت: از بعدازظهر امروز تا اواسط هفته شاهد وزش باد گرم جنوبی و افزایش دما در خزر خواهیم بود. استان های ساحلی دریا

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی امروز شنبه 22 اسفند و روزهای بعد از آن را تشریح کرد.

یک کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بارش های پراکنده طی 24 ساعت آینده در استان های کرمانشاه، کردستان، کرمانشاه، جنوب غرب و آذربایجان شرقی، دامنه های زاگرس مرکزی، دامنه های جنوبی البرز در زنجان، قزوین، و همچنین در استان های کرمانشاه، جنوب غرب و آذربایجان شرقی، دامنه های زاگرس مرکزی، دامنه های جنوبی البرز، در استان های زنجان و قزوین، بارش های پراکنده رخ می دهد. البرز و تهران و فردا در بیشتر مناطق کشور فضای آرامی دارد.

رفیعی خاطرنشان کرد: سامانه بارشی بعدی روز دوشنبه از غرب وارد کشور می شود و به تدریج غرب، استان های آذربایجان غربی و شرقی، کرمانشاه و شمال ایلام را در بر می گیرد.

وی افزود: روز سه شنبه میزان بارندگی در غرب و جنوب غرب، دامنه های جنوبی البرز و بخش هایی از استان های اصفهان و کردستان نیز از این بارش ها بهره مند می شوند و با توجه به جریانات شمالی دریای خزر، بارندگی ها نیز آغاز می شود. در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان بارش‌ها در نواحی شرقی خورستان، چهارمحال و بختیاری و رشته‌کوه‌های البرز مرکزی شدیدتر است.

رفیعی خاطرنشان کرد: روز چهارشنبه سامانه بارشی تقویت و شمال شرق کشور را تحت تاثیر قرار می دهد و از بعدازظهر امروز تا دوشنبه شاهد وزش باد گرم جنوبی و افزایش دما در استان های ساحلی دریای خزر خواهیم بود.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی از روز سه شنبه تا جمعه با توجه به جریانات شمالی دریای خزر کاهش محسوس دما در این مناطق رخ می دهد و با توجه به این شرایط آب های دریای خزر پیش بینی می شود. روز سه شنبه خشن و طوفانی باشد.

رفیعی از وزش باد شدید طی سه روز آینده خبر داد و گفت: احتمال وقوع پدیده گرد و غبار در نیمه غربی کشور وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی استان تهران وضعیت هوای امروز بعدازظهر را نیمه ابری همراه با رگبار پراکنده اعلام کرد.

وی افزود: بیشینه دمای پایتخت امروز به 20 درجه بالای صفر و کمینه دما به 12 درجه بالای صفر و فردا 11 درجه بالای صفر پیش بینی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید