وضعیت آشفته پمپ بنزین ها در ایران پس از حمله سایبری/ تحویل بنزین با سامانه جدید!

وضعیت آشفته پمپ بنزین ها در ایران پس از حمله سایبری/ تحویل بنزین با سامانه جدید!

از صبح امروز دوشنبه 6 آذرماه به دلیل تصادف و حمله سایبری در سامانه هوشمند سوخت کشور، تحویل بنزین کارت سوخت متوقف شد.

به گزارش رکنا، همایون صالحی، رئیس انجمن های صنفی جایگاه داران کشور در گفتگو با خبرنگار رکنا گفت: از صبح امروز به دلیل نقص در سیستم هوشمند سوخت، تحویل بنزین و گازوئیل. ایستگاه های سراسر کشور با مشکل مواجه شده اند. در حال حاضر با کمک یک سیستم جدید، جایگاه ها به تدریج به مدار باز می گردند و تعداد جایگاه های عرضه کننده سوخت در حال افزایش است.

صالحی در پاسخ به این سوال که به طور کلی چه زمانی مشکل حل می شود؟ وی بیان کرد: با توجه به گستردگی مشکل در کشور و تعداد زیاد ایستگاه های کشور که به 4400 ایستگاه می رسد، باید گفت اولویت با ایستگاه هایی است که در مسیر اصلی قرار دارند، قرار خواهند گرفت. در مدار قرار می گیرد و ارسال سوخت آغاز می شود.

در برخی استان ها و همچنین در استان تهران تعدادی ایستگاه به بهره برداری رسید و تحویل آن آغاز شد.

رئیس اتحادیه صنف جایگاه داران کشور در پاسخ به وضعیت جایگاه ها در استان های بندری گفت: قطعا در سراسر کشور مشکل وجود دارد و با ازدحام زیادی مواجه هستیم و در بندر شدیدتر است. مناطق و استان‌ها، اما در عین حال تلاش می‌شود تا ایستگاه‌هایی که سریع‌تر در راه هستند مستقر شوند و در حال حاضر برخی از این ایستگاه‌ها دوباره به بهره‌برداری رسیده و تحویل در حال انجام است، اما وضعیت هنوز عادی نشده است.

صالحی تاکید کرد: این مشکل ربطی به قیمت بنزین ندارد.