وضعیت هواشناسی امروز 3 بهمن 1400 / حفظ هوای سرد در غرب کشور

وضعیت هواشناسی امروز 3 بهمن 1400 / حفظ هوای سرد در غرب کشور

روز جدید : رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات ناشی از آسمان صاف کشور، افزایش آلودگی هوا در چهار شهرستان، حفظ هوای سرد غرب و افزایش دما تا 8 درجه سانتی گراد در نیمه شمالی کشور. .

صادق ضیائیان افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی، از امروز تا سه شنبه (5 بهمن الی 6 بهمن) در اکثر نقاط کشور آسمان صاف و آرام پیش بینی می شود که این امر غلظت آلاینده های هوا را در صنایع افزایش می دهد. و شهرهای پرجمعیت تهران، کرج، اراک و اصفهان.«و کیفیت هوا را کاهش خواهد داد.

وی افزود: بارش باران در روزهای دوشنبه و سه شنبه (5 و 7 بهمن ماه) در ارتفاعات آذربایجان غربی دور از دسترس نیست. با گذر متناوب امواج متوسط ​​از غرب کشور، بعدازظهر چهارشنبه (5 بهمن) در نوار غربی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش های پراکنده ظاهر می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی هوا و مدیریت بحران کشور ادامه داد: پنجشنبه 6 بهمن ماه در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، غرب کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف و باران نیز پیش بینی می شود. در سایر مناطق شمال غرب، غرب و دامنه های جنوبی البرز بارش پراکنده و موقتی و وزش باد خواهد بود.

به گفته ضییان، از امروز تا چهارشنبه (5 بهمن) در شمال غرب و غرب کشور هوای سرد و در سایر نقاط کشور به ویژه نیمه شمالی 4 تا 8 درجه سانتیگراد افزایش تدریجی پیش بینی می شود. .

رئیس مرکز ملی پیش بینی هوا و مدیریت بحران کشور با بیان وضعیت هوای تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (6 بهمن) صاف و غبارآلود با کمینه دمای یک و حداکثر دمای 10 درجه سانتیگراد و سه شنبه 6 بهمن ماه صاف و غبارآلود با کمینه دمای صفر و حداکثر 11 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضییان در پایان گفت: امروز و فردا (3 و 5 بهمن ماه) بندرعباس با دمای 19 و 20 درجه سانتیگراد و ارومیه با دمای 2- و صفر درجه سانتیگراد سردترین مراکز استانی کشور هستند. “

دیدگاهتان را بنویسید