وعده تامین اجتماعی برای افزایش 38 درصدی دستمزد بازنشستگان از شهریور ماه

وعده تامین اجتماعی برای افزایش 38 درصدی دستمزد بازنشستگان از شهریور ماه

علی اصغر عابستانی درباره نتایج بررسی های انجام شده برای اجرای افزایش 38 درصدی حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی که برخی معتقدند مسکوت مانده است، گفت: نباید حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مسکوت بماند و مجلس به عنوان نهاد نظارتی. قدرت حقوق مردم را نادیده نمی گیرد، بنابراین قانون در این زمینه باید به شدت اجرا شود.

طبق قانون؛ افزایش حقوق بازنشستگان باید متناسب با تورم باشد

نماینده مردم سبزوار، جوه تای، جوین، خوشاب، داورزن و ششتمد در شورای اسلامی ادامه داد: آنچه مسلم است مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان در شورای عالی کار تصویب و سپس به دولت ارسال شد. که مخالف یا موافق است اعلام کند اما دولت این مصوبه را که خلاف قانون است تغییر داد.

یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: بر اساس قانون تامین اجتماعی حقوق بازنشستگان باید متناسب با تورم افزایش یابد و 10 درصدی که در نظر گرفته شده متناسب با تورم نبوده اما در کمیسیون انطباق بررسی شده و این مغایرت بوده است. اعلام شده و دولت نیز ملزم به اجرای آن است.

دولت سازمان تامین اجتماعی را موظف به افزایش حقوق بازنشستگان کرد

این نماینده مجلس در مجلس یازدهم تاکید کرد: طبق ابلاغیه تامین اجتماعی، دولت این سازمان را موظف به تعیین تکلیف در این زمینه کرده است و تامین اجتماعی نیز باید براساس قانون خود نسبت به این مصوبه تصمیم گیری و اقدام کند.

رئیس کمیسیون استخدامی و روابط کار کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مستمری بگیران تامین اجتماعی بر اساس قانون تامین اجتماعی تکلیفی دارند و ابهامی در این زمینه وجود ندارد. تا ماه آینده افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را به همراه مبلغ 550 هزار تومان اجرا می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید