وعده های فیلم های شاد / کمدی ها میلیاردی فروخت

ساعت: 12:24
تاریخ انتشار: 1400/08/29
کد خبر: 1785710

فیلم های جدید دوباره سینماها را رونق دادند و فروش چند میلیارد دلاری گشت ارشاد 3 در اولین روزهای اکران نوید بازگشت روزهای خوب سینما را می داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با افزایش تعداد واکسیناسیون ها در کشور و احساس روانی مبنی بر اینکه جامعه در امنیت پایدار قرار دارد، کم کم فعالیت های اجتماعی، ورزشی و فرهنگی در جامعه با رعایت پروتکل های بهداشتی آغاز شد و عموماً مورد استقبال مردم قرار گرفت.

تماشاگران درهای خود را به روی استادیوم ها باز کرده اند، رستوران ها و کافه های روباز مدت هاست دوباره مشتریان خود را پیدا کرده اند و با اکران فیلم های مناسب برای تماشاگران در سینماهای سراسر کشور، سینماها دوباره رونق می گیرند.

علیرغم تاکید دبیر انجمن سینماداران مبنی بر ایمنی و رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی در این سالن ها علیرغم اینکه پروازهای خطوط هوایی، ریلی و قطارهای با ظرفیت 100 درصد مسافران به روال قبلی خود بازگشت. و با وجود سقف پر سروصدا و تهویه مناسب در سینماها، این مراکز با ظرفیت 50 درصد صندلی همچنان پذیرای تماشاگران بی حوصله این روزهای سینما هستند.

با همه این شرایط، اکران فیلم هایی چون «گشت ارشاد 3، قهرمان و منصور» توانست رونق جدیدی به سینماهای صامت بدهد و این امید وجود دارد که با اکران فیلم های جدید برای تماشاگران راحت شود که به زودی در سینماها اکران خواهند شد. بگذار چراغ سینما روشن باشد و خون تازه به رگهای حیاتی این فرهنگسراها جاری شود.

طبق آخرین آمار فروش فیلم های اکران شده، فیلم سینمایی «دینامیت» به کارگردانی مسعود اطیابی با بازی پیمان جمشیدی، محسن کیایی، احمد مهرانفر و نازنین بیاتی در فضایی کمدی و کمدی با فروش ۲۳ میلیارد و ۳۵۰. میلیون تومان، همچنان برنده است. او گیشه سینماهای سراسر کشور است.

پس از «دینامیت»، آخرین ساخته عسگر فرهادی «قهرمان» با بازی امیر جدیدی و فروش ۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی در آن روزهای پرفروش توانست تماشاگران زیادی را در سینماها به خود جذب کند. درخت گردو مهدوی با روایتی واقعی از حادثه تلخ بمباران شیمیایی بر فراز سردشت با فروش 3 میلیارد و 348 میلیون تنی همچنان جذاب و پرفروش است.

مروری بر آمار فروش سینمای ایران در سال های گذشته نشان می دهد که در مجموع فیلم شاخص و پرفروش سال متعلق به فیلمی با فضای طنز و کمدی است و فروش دینامیت این را ثابت کرد. او با سه روز تعطیلی موفق به فروش 3 میلیارد و 104 میلیونی شد تا رقیب جدید کمدی «دینامیت» محسوب شود.

در کنار فیلم های طنز «دینامیت و گشت ارشاد 3»، فیلم «پوست» ساخته برادران ارک با موضوعی ترسناک با فروش خوب نزدیک به 700 میلیون تومان و فیلم «منصور» با مروری بر بخشی از زندگی فرمانده سابق ارتش شهید ستاری و با فروش 705 میلیون تومانی از دیگر فیلم های اکران شده در سینماهای کشور هستند.

به نظر می رسد «تومان» مرتضی فرشباف، اولین «تصمیم استیناف» محمدامین کرم پور و «آپاچی» آرش معیریان با استقبال مواجه نشده اند و دو فیلم اول با فروش 80 و کمدی معیریان با فروش 60 میلیونی همچنان در اکران هستند. جعبه اداری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید