وندی شرمن: جهان به نفت ایران نیاز دارد. تهران فقط باید بگوید بله!

وندی شرمن: جهان به نفت ایران نیاز دارد.  تهران فقط باید بگوید بله!

روز جدید معاون وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه ای که گفته بود ایران نمی تواند به راه حلی برای بازگشت به توافق هسته ای دست یابد، ازسرگیری توافق هسته ای را “کاملاً به نفع ایران” دانست.

وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه ای گفت که توافق هسته ای[برجام] با وجود مذاکرات طولانی بی‌ثمری که برای احیای آن صورت گرفت، ویران نشد.

به گزارش وب سایت واشنگتن دیپلمات، شرمن گفت: به نظر من این یک توافق بسیار موثر است و ایران فقط باید به آن بله بگوید.

وی درباره مواضع ایران در مورد از سرگیری توافق هسته ای گفت: آنها نمی توانند به راه حل برسند.

معاون وزیر امور خارجه آمریکا با اشاره به مزایایی که از سرگیری توافق هسته ای برای ایران به همراه خواهد داشت، گفت: تحریم های آنها برداشته می شود. آنها اقتصاد خود را بهبود می بخشند و دوباره نفت خود را می فروشند و جهان به نفت آنها نیاز دارد تا قیمت مناسبی دریافت کنند. به نفع آنهاست که این کار را انجام دهند، اما رسیدن به اجماع برایشان دشوار است. اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان، انگلیس، روسیه و چین خواستار این توافق هستند.

این مقام کاخ سفید ایران را به فشار بیشتر تهدید کرد

هامپنین جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در تهران را تهدید کرد که در صورت عدم بازگشت به برجام، فشار بیشتری خواهد آورد.

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید، این را در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌بی‌اس نیوز در روز دوشنبه به وقت محلی گفت.

در سفر جو بایدن به غرب آسیا، او ادعاهای مربوط به برنامه هسته ای ایران را تکرار کرد و گفت که نقاط مشترک زیادی بین واشنگتن و ریاض وجود دارد و عربستان سعودی نمی خواهد شاهد یک ایران مجهز به سلاح هسته ای باشد.

کربی با ادعای اینکه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به دیپلماسی و توافق مذاکره شده برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای اعتقاد دارد، استدلال کرد که اکنون توافقی روی میز وجود دارد و این مسئولیت ایران است که آن توافق را بپذیرد و به چنین نتیجه ای برود. اگر آنها (ایران) بخواهند تحریم ها را لغو کنند، توافق وجود دارد و تنها کاری که باید انجام دهند اجرای آن توافق است.

این مقام کاخ سفید تهدید کرد که اگر ایران نپذیرد، با همکاری متحدان و شرکای منطقه ای و اروپایی، فشار بر ایران افزایش خواهد یافت و در عین حال اطمینان خواهیم داد که ظرفیت نظامی کافی برای حفاظت از متحدان مورد علاقه خود را داریم. منطقه و امنیت ملی

در مورد جزئیات این فشارها، کربی گفت که این فشارها ممکن است از طریق تحریم های اضافی انجام شود و راه های مختلفی برای اجرای آنها وجود دارد.

قبل از کربی، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که بازگشت به برجام سودمندترین مسیری است که هنوز وجود دارد، در حالی که روسیه و ایران را با تحریم‌های بیشتر در صورت اجرای قرارداد پهپاد تهدید کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی بار دیگر ادعاها درباره برنامه هسته ای ایران را تکرار کرد و گفت: واضح است که از زمان خروج دولت قبلی آمریکا از برجام، فعالیت های هسته ای ایران گسترش یافته و زمان نجات هسته ای ایران نیز به کاهش یافته است. چند هفته.

این مقام وزارت خارجه آمریکا با تکرار این ادعاها، دلیل تلاش ما برای بازگشت به پایبندی مشترک به برجام را این است که بازگشت مشترک به پایبندی به برجام باعث بازگرداندن محدودیت‌ها بر برنامه هسته‌ای ایران و زمان فرار از آن می‌شود. کشور را نیز افزایش دهد.

به گزارش ایرنا، وی گفت: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای است و ما همچنان معتقدیم که دیپلماسی موثرترین ابزار برای دستیابی به این هدف است و بازگشت به برجام سودمندترین مسیری است که هنوز ادامه دارد. در دسترس.

این مقام آمریکایی همچنین مدعی شد که نگرانی خود را از احتمال ارائه فناوری پهپادهای ایرانی به روسیه، در مورد ادعای ارائه پهپادهای ایرانی به مسکو و همچنین در مورد سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به تهران و احتمال امضای قرارداد در این زمینه ابراز کرده ایم. توجه.

وی افزود که ما از نزدیک تحولات را رصد خواهیم کرد. همه تحریم‌های ما همچنان پابرجا هستند و هرگونه معامله با ایران در مورد هواپیماهای بدون سرنشین مشمول تحریم‌های ما و همچنین تعدادی از کشورهای جهان خواهد بود.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه ایران در نشست خبری مشترک با همتای قطری خود در تهران در روزهای اخیر پس از انجام این مذاکرات در قطر گفت: ما در تلاش هستیم تا به یک توافق خوب، قوی و با ثبات برسیم. ما مصمم هستیم و برخلاف ادعای برخی رسانه‌ها در طرف آمریکایی، هیچ گونه مطالبات گزاف و یا خواسته‌های فوق‌العاده‌ای از سوی آمریکا نداریم.

وزیر امور خارجه گفت: خواسته های ما کاملا در چارچوب توافق 2015 است و اگر در هر زمینه ای طرف آمریکایی احساس کند که موضوع خارج از توافق است، بر اساس آنچه در توافق صورت گرفته است، در جریان مذاکرات به طرف آمریکایی تاکید کرده ایم. مذاکرات در ماه های اخیر و کشورهای غربی بارها اعلام کرده اند که هر چیزی را که مانع از منفعت اقتصادی ایران از برجام شود حذف می کند. در گفت‌وگوهای اخیر ما بر یک موضوع عمده تمرکز کرده‌ایم و آن تضمین مؤثر آمریکا در حوزه هر چیزی است که بخواهد بر سود اقتصادی ایران از برجام تأثیر بگذارد و درخواست ما بلندپروازانه نیست.

امیر عبدالخیان خاطرنشان کرد: آمریکا در روند اخذ ضمانت‌نامه باید متعهد شود که ایران از تمام مزایای توافق 2015 برخوردار شود و این چیزی است که طرف آمریکایی در اجرای آن به ما اطمینان نداد. بار دیگر تاکید می کنم که ما نیت خیر داریم. ما مذاکره کنندگان منطقی هستیم و در این مسیر جدی هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید