ووشو یکی از پیوندهای مهم ایران و چین است


ساعت: 14:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۶
کد خبر: 1813706

سفیر چین در ایران گفت: ووشو یکی از حلقه های مهم تبادلات بین ایران و چین است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون ووشو، «چانگ هوآ» سفیر چین در ایران با حضور در محل برگزاری اولین جشنواره ملی ووشو که در بازار بزرگ ایران در حال برگزاری است، مراسم رسمی خود را افتتاح کرد.



سفیر چین پس از گفتگو با امیر صدیگی رئیس فدراسیون ووشو ایران و بازدید از محل برگزاری اولین جشنواره ملی ووشو گفت: ایران در جریان بازی های پارالمپیک زمستانی پکن اولین جشنواره ملی ووشو خود را برگزار می کند. بسیار خوشحالم که می بینم علاقه مندان به ووشو از سراسر ایران در تهران گرد هم آمده اند تا با دوستان خود دیدار کنند و مهارت های ووشو را بیاموزند.

سفیر چین در ایران با بیان اینکه هنرهای ووشوی چین قدمتی طولانی دارد، افزود: این یک میراث فرهنگی ارزشمند است که به تدریج توسط مردم چین در طول عمر، تمرین و مبارزه در حال توسعه است. ووشو از نظر محتوا، در اشکال مختلف و منحصر به فرد است. ووشو یک ورزش سنتی چینی با ارزش اجتماعی گسترده و ویژگی های فرهنگی ملی است. منشا ووشو چین و متعلق به دنیاست. روز به روز دوستان بیشتری از سراسر جهان، از جمله ایران، به فرهنگ سنتی چین، به ویژه ووشوی چینی علاقه مند می شوند.

چانگ هوآ گفت: «هم چین و هم ایران دارای تمدن های باستانی و تاریخ طولانی تبادلات دوستانه هستند. اگرچه چین و ایران هزاران مایل از هم فاصله دارند، اما هنرهای رزمی ووشو به یکی از مهمترین حلقه های تبادل فرهنگی بین دو کشور تبدیل شده است. در سال های اخیر ووشو در ایران رونق زیادی پیدا کرده است و این هنر رزمی در بین بزرگسالان، میانسالان و جوانان ایران بسیار محبوب است. بسیاری از علاقه مندان به هنرهای رزمی ایرانی برای تحصیل و تمرین به چین آمده اند و ورزشکاران ایرانی در مسابقات مختلف بین المللی هنرهای رزمی عملکرد خوبی داشته اند.

وی گفت: بازی های المپیک زمستانی پکن در سال 2022 با موفقیت به پایان رسید. چین با ارائه المپیک موثر، ایمن و شگفت انگیز که مورد استقبال جامعه بین المللی قرار گرفته است، به تعهد خود برای میزبانی بازی های المپیک عمل کرده است. این موفقیت مردم چین و موفقیت مردم جهان است. پس از میزبانی موفقیت آمیز بازی های المپیک زمستانی پکن و بازی های پارالمپیک زمستانی، شهر هانگژو چین میزبان نوزدهمین دوره بازی های آسیایی در شهریورماه سال جاری خواهد بود. ووشو یکی از رشته های اصلی این بازی هاست.

سفیر چین در ایران ادامه داد: شعار بازی های آسیایی هانگژو “قلب به دل – آینده” به معنای حضور مردمی از سراسر جهان در صحنه بزرگ بازی های آسیایی است. همچنین بیانگر چشم انداز اتحاد، نزدیکی و سرزندگی خانواده بزرگ شورای المپیک آسیایی، حمایت از آموزش ملی و مشارکت در جنبش المپیک است. این شعار اعتماد به نفس و خوش بینی را به ارمغان می آورد که از چالش ها نترسید و در کنار هم انتظارات زیبا را برآورده کنید و همچنین روحیه المپیکی سریع تر، بالاتر، قوی تر و متحدتر را به ارمغان می آورد. او همچنین پیام آور آرزوهای خوب و ایجاد جامعه ای با آینده مشترک برای بشریت خواهد بود. ایران کاروان عظیمی را برای حضور در بازی های آسیایی هانگژو اعزام می کند.

چانگ هوا گفت: امیدوارم برگزاری اولین جشنواره ملی ووشو باعث آشنایی و علاقه بیشتر مردم ایران به این ورزش، ارتقای سطح مسابقات ووشوی ایران، آمادگی برای بازی های آسیایی و ترویج فرهنگ چینی و ایرانی شود و تداوم داشته باشد. لمس کردن و کار کردن.»

وی در پایان برای اولین دوره جشنواره ملی ووشوی ایران آرزوی موفقیت کرد. چانگ هوا، سفیر چین در تهران که از عملکرد ووشوکاران ایرانی به وجد آمده بود، هدایایی به یاد ماندنی را به غیر ووشوکاران اهدا کرد.

جو شیائو، رایزن فرهنگی سفارت چین و هیئت همراه، کاسم بختیاران، سرپرست دبیرکل فدراسیون، مجید ملکی، ادارات کل کشور، گزلباش، شهردار بازار بزرگ ایران، امید کراچورلو، رئیس ورزش بازار کاران، همچنین تیم ملی ووشو در این مراسم شرکت کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید