ویژه برنامه های شب یلدا شبکه پنج


ساعت: 13:50
تاریخ انتشار: 1301/09/28
کد خبر: 1918888

شبکه پنج سیما در طولانی ترین شب سال شب یلدا با ویژه برنامه های شادی چون «سلام تهران»، مسابقه «پنج ستاره»، «به خانه برمی گردیم»، «رنگین کمان»، تله فیلم «آتاناز» و… به استقبال پایکوبی این سنت ادامه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شبکه پنج سیما در طولانی ترین شب سال شب یلدا با ویژه برنامه های شادی چون «سلام تهران»، مسابقه «پنج ستاره»، «به خانه برمی گردیم»، «رنگین کمان»، تله فیلم «آتاناز» و… به استقبال پایکوبی این سنت ادامه دارد.

در زیر با ویژه برنامه های شبکه پنج آشنا می شوید.

برنامه «سلام تهران» گروه تهران و شهروند چهارشنبه 9 آذر 1401 از ساعت 22 تا پاسی از شب برگزار می شود. این ویژه برنامه با تهیه قسمت های مختلف این شب را جشن می گیرد.

«سلام تهران» با اجرای مصطفی امامی پخش می شود.

تماشای «پنج ستاره» در شب یلدا

مسابقه تلویزیونی «پنج ستاره» به تهیه کنندگی فرهاد مختاری و اجرای حسین رفیعی سه شنبه و چهارشنبه 8 و 9 آذر 1401 ساعت 20 در آستانه شب یلدا به مدت 105 دقیقه از شبکه پنج پخش می شود. هنرمندان.. در این ویژه برنامه مجید شهریاری و دو خواهرزاده اش به همراه همسر و پسرش با ساناز سماواتی به رقابت می پردازند. در برنامه ای دیگر شهاب عباسی، سیاوش مفیدی، امیر گفارمنش و پسرش با ماسائل، منصور و شهرام در کنار حامد وکیلی به عنوان پدر ماسائل به رقابت می پردازند. موضوع مسابقه و بازی در این ویژه برنامه همانند برنامه های قبلی مسابقه «پنج ستاره» است و علاوه بر آن خوانندگان محلی از اقوام ایرانی مانند کرد، لر، بلوچ، آذربایجانی، جنوبی و … در این برنامه حضور دارند. تردستی، شاهنامه خوانی و حافظ خوانی از دیگر بخش های این ویژه برنامه است که برای مخاطبان عرضه می شود.

حافظ خوانی بهروز رضوی در بازگشت به خانه

برنامه خانواده و کودک شبکه پنج به خانه برمی گردیم از ساعت 16:30 تا 18:00 چهارشنبه 9 دی ماه 1401 ویژه برنامه شب یلد را ارائه می دهد.این ویژه برنامه برای ایجاد فضایی شاد و حمایتی پخش می شود. برای خانواده ها و ارائه آموزش های مهم و کاربردی برای شبی متفاوت در یلدا. یکی دیگر از اهداف این ویژه برنامه ایجاد همدلی و شور و نشاط در بین اعضای خانواده است.

حافظ خوانی توسط بهروز رضوی پیشکسوت صدا و سیما و افتتاح اثری جدید مرکز موسیقی سازمان صدا و سیما به مناسبت شب یلدا از بخش های این برنامه است که در فواصل زمانی برنامه ارائه می شود. بدلکاری، بزرگداشت، حضور مادر سه شهید مدافع حرم و دعوت از هنرمندان از دیگر بخش های این برنامه است.

نصرالله حدادی پژوهشگر و مورخ در این برنامه درباره فلسفه شب یلدا با حضار گفتگو می کند و گزارش مستندی از عملکرد مرزبانان کشور برای حفظ امنیت کشور نیز تهیه شده است که تقدیم می شود. مخاطب در زمان برنامه

آموزش ساخت کیک شب یلدا در قسمت آشپزی و آموزش چیدمان شب یلدا و کاردستی با موضوع یلدا روی میز هنر از عناصر این ویژه برنامه است. این ویژه برنامه با اجرای محمد نظری و محده صارمی و به تهیه کنندگی زهرا کردمندنیک تقدیم مخاطبان محترم می شود.

رنگین کمان دور صندلی

برنامه رنگین کمان یکی دیگر از برنامه های گروه خانواده و کودک شبکه پنج سیما است که با طراحی دکور با المان های زمستانی و قرار دادن صندلی شب یلدا به صورت ویژه روی آنتن می رود.

در این ویژه برنامه بخش های مختلفی برای کودکان با موضوع شب یلد ایجاد شده است. حافظ خوانی و شاهنامه خوانی کودکان، کار دستی و نقاشی گروهی، گروه سرود و …. از عناصر این ویژه برنامه هستند.

ویژه برنامه رنگین کمان به تهیه کنندگی فاطمه شیرازی مقدم، چهارشنبه 9 آذرماه ساعت 14:30 به مدت 50 دقیقه از شبکه پنج سیما پخش می شود.

فیلم تلویزیونی «آتاناز»



تله فیلم آتاناز ژانر خانوادگی به کارگردانی قربانعلی طاهرفر پنجشنبه 10 دی ماه 1401 ساعت 1 بامداد از شبکه پنج سیما پخش می شود.

این تله فیلم داستان کفاشی به نام استاد نوبوی است که سال هاست محصولات خود را می فروشد. اما پس از ازدواج دخترش لعیا با ناصر که شاگرد اوست، به دلیل مخالفت با این ازدواج، شاگردش را از مغازه بیرون می کند و دیگر نمی تواند مثل سابق برند خود را حفظ کند. پسرانشان (فریبرز و فرهاد) به کار و تولید ایرانی فکر نمی کنند و فقط به فکر افزایش سرمایه هستند. پس از دو سال، لعیا متوجه می شود که پدرش سکته کرده است و به خانه پدرش می آید و سعی می کند…

شبکه پنج سیما در این روز ویژه برنامه های زمستانی، نماهنگ، کلیپ و … را روی آنتن می برد.

بهروز افهمی مجری شب یلدا در شبکه نسیم شد

اولین قسمت از برنامه تولیدی «خانه جلال» به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد پور صباغیان با ویژه برنامه شب یلدا روی آنتن شبکه نسیم می رود.

این برنامه در دو قسمت 50 دقیقه ای با حضور هیئتی از فرهیختگان و هنرمندان به میزبانی بهروز افخمی و یوسفعلی میرشکاک در حیاط خانه جلال چهارشنبه 9 آذر ساعت 21 و پنجشنبه 10 آذرماه پخش می شود. ، از ساعت 23:00 از شبکه نسیم.

«خانه جلال» در ویژه برنامه شب یلدا میزبان اهالی ادبی چون ناصر فیض، استاد برازنده و هنرمندانی چون ابوالفضل پورعرب، جهانبخش سلطانی، جواد خیابانی و جمعی از شاعران طنز است.

این ویژه برنامه به آداب، آداب و رسوم شب یلدا، حافظ خوانی و شاهنامه خوانی می پردازد.

دیدگاهتان را بنویسید