پارک اتوبوس زاهدان در حال بازسازی است


زمان: 12:30 بعد از ظهر
تاریخ انتشار: 1301/09/28
کد خبر: 1918862

خسارت اتوبوس، دیر رسیدن و حضور اتوبوس های فرسوده در کلانشهر زاهدان این روزها به معمایی بزرگ و لاینحل تبدیل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، اتوبوس ها وسایل نقلیه عمومی هستند که برای کاهش ترافیک در سطح شهر تردد می کنند، هر روز تعداد زیادی از شهروندان به دلیل افزایش کرایه تاکسی مجبور به استفاده از اتوبوس های درون شهری برای انجام کار خود می شوند. . و انتظارهای طولانی برای رسیدن اتوبوس را تحمل کنید و سوار اتوبوس هایی شوید که ظرفیت مسافر آنها بیشتر است.

این روزها وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهر زاهدان مناسب نیست، بنابراین با توجه به فرسودگی دستگاه ها باید منتظر فروپاشی و عزاداری ناوگانی باشیم که روز به روز در حال ضعیف شدن است.

کمبود شدید تاکسی و اتوبوس و فرسودگی بخش زیادی از ناوگان حمل و نقل عمومی در کلانشهر زاهدان مشکلات زیادی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

وضعیت سیستم حمل و نقل کلانشهر زاهدان نشان می دهد که در این حوزه به ویژه در حوزه اتوبوسرانی با کمبودهای زیرساختی مواجه است و مشخص است که موضوع نوسازی این ناوگان چندان جدی گرفته نمی شود.

در زاهدان خبری از مترو و قطار شهری نیست، وانت و بی آر تی نداریم، تمام سهم مردم مستضعف و بی بضاعت ما حمل و نقل عمومی در اتوبوس هایی است که امکانات و شرایط اولیه برای خدمت رسانی به شهروندان را ندارند.

وقتی می گوییم امکانات و شرایط، منظورمان نظافت داخلی و صندلی های گرم و نرم نیست. یعنی این اتوبوس ها حتی سیستم سرمایشی و گرمایشی هم ندارند یا اگر هم دارند هرگز از آن استفاده نمی کنند.

52 دستگاه اتوبوس تا پایان سال به ناوگان حمل و نقل عمومی زاهدان اضافه می شود

علی رهشانی معاون شهردار در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: جایگاه و نقش حمل و نقل در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جوامع امروزی بر هیچکس پوشیده نیست، حمل و نقل یکی از پایه های اصلی توسعه پایدار و متوازن در جوامع انسانی در نظر گرفته می شود.

وی افزود: ناوگان حمل و نقل عمومی شهر زاهدان مدتی است که به دلیل شیوع ویروس کرونا و مشکلات حمل و نقل عمومی در کشور تعطیل شده است.

وی افزود: تا پایان سال 52 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی زاهدان اضافه می شود که 20 درصد آن توسط شهرداری و 80 درصد آن توسط دولت تامین می شود.

معاون شهردار تصریح کرد: 33 دستگاه اتوبوس در بخش خصوصی و 11 خط در محدوده شمال و شهرهای زاهدان برای خدمات اتوبوسرانی و تاکسیرانی فعال هستند.

رهشانی گفت: سازمان فرهنگی شهرداری تیمی را تحت عنوان آموزش شهروندی برای فرهنگ سازی خدمات شهری و استفاده از پارک حمل و نقل عمومی تشکیل داد.

و افزود: در ناوگان حمل و نقل عمومی از نظر خدمات رسانی به شهروندان مشکلاتی داریم که 30 درصد آن برطرف شده است.

معاون شهردار خاطرنشان کرد: پس از اغتشاشات 17 مهرماه امسال یک میلیارد و 200 خسارت به پارک حمل و نقل عمومی زاهدان وارد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید