پاسخ آموزش و پرورش به بازگشایی ترکیبی مدارس

پاسخ آموزش و پرورش به بازگشایی ترکیبی مدارس

علیرضا کاظمی در جمع خبرنگاران درباره ساماندهی نیروی کار به ویژه در تهران گفت: کمبود نیروی کار یکی از مشکلات همیشگی وزارت آموزش و پرورش است.

نگرانی از کمبود معلم

وی افزود: در شهر تهران از حدود 8000 کارگر بازنشسته، 5000 معلم به خدمت خود ادامه داده اند. بخشی از کاستی ها را نیز با خرید خدمات جبران کرده ایم اما برای سال آینده نگرانی های زیادی وجود دارد و باید برنامه ریزی دقیق تری برای خرید قطعه داشته باشیم.«خدمات را جبران کنید.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در خصوص بازگشایی مدارس ابتدایی گفت: پیشنهادهایی برای افتتاح مدارس ابتدایی به کمیسیون ستاد تاج و تخت کشور ارائه شده اما هنوز به تصویب ستاد نرسیده است و ممکن است نظرات دیگری نیز داشته باشد. جزئیات روز شنبه پس از تایید در ستاد ملی کرونا اعلام خواهد شد.

75 درصد دانش آموزان واکسینه شده اند

کاظمی ادامه داد: پیشنهاد ما در قالب همان مدل بازگشایی قبلی است. در طراحی که انجام دادیم بازگشایی مدارس را با واکسیناسیون دانش آموزان مرتبط نکردیم. تاکنون 75 درصد دانش آموزان، 85 درصد معلمان و 100 درصد کارکنان واکسینه شده اند که باعث افزایش سلامت می شود.

وی تاکید کرد: بررسی ها نشان می دهد که در هیچ کجای دنیا این واکسن برای دوره ابتدایی آزمایش و توصیه نشده است، در حالی که عفونت در این رده سنی بسیار نادر است، پیشنهاد ما بازگشایی مدارس ابتدایی مانند مدارس دیگر است و با خودمان است. پیشنهاد طراحی فرآیندی برای بازگشایی آنها از اول آذر، اما ما تابع تصمیم ستاد ملی هستیم.

کاظمی در خصوص نظارت بر مدارس و همچنین علت فعالیت برخی از مدارس ابتدایی گفت: دبستان های فعال دارای آموزش مستقیم در پایه اول و دوم هستند که طبق پروتکل ها انجام می شود. از طریق سیستم ها و مشاهده میدانی سوم.

وی افزود: پروتکل ها قبل از بازگشایی مدارس اندازه گیری می شود. ما باید کمک کنیم که پروتکل ها رعایت شود. البته ممکن است در ابتدای بازگشایی مدارس با چالش‌هایی مواجه شویم، اما مطمئنم حضور دانش‌آموزان افزایش می‌یابد – مهارت‌های مراقبتی.»

سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره نحوه بازگشایی مدارس غیردولتی گفت: مدارس دولتی و غیردولتی را از هم جدا نکردیم. کلیه مدارس غیردولتی مشمول قوانین بازگشایی هستند. اگر مدرسه ای فاصله اجتماعی را پوشش نمی دهد، باید دانش آموزان را به دو یا سه گروه تقسیم کند. مدل بازگشایی از 15 آبان به بعد ترکیبی است و بستگی به ظرفیت مدرسه دارد.

کاظمی در پایان خاطرنشان کرد: مدارس باید حداقل یک روز در هفته باز باشند و نمی توان مدارس خودشان تصمیم به ادامه تحصیل به طور کامل در فضای مجازی بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید