پاسخ مهدی طارمی به تیم های بزرگ

پاسخ مهدی طارمی به تیم های بزرگ

سایت پرتغالی “poste.pt” در این گزارش به عملکرد مهدی طارمی، مهاجم ایرانی تیم فوتبال پورتو پرداخت و از او به عنوان بازیکنی یاد کرد که تمام رقبای خود را حذف کرد.

به گزارش این سایت: مهدی طارمی، مهاجم ایرانی پورتو از زمان ورودش به باشگاه پورتو بسیار مطرح بوده است. طارمی با مجموع 85 گل و 44 پاس گل به سرعت ارزش سرمایه 4.5 میلیون یورویی پورتو را ثابت کرد. با این حال، بسیاری نمی دانند که طارمی برای تحقق رویای خود برای بازی در پورتو، پیشنهادات سودآور سایر باشگاه ها از جمله یکی از رقبای مستقیم خود را رد کرده است.

در ژانویه 2020، اسپورتینگ برای جذب طارمی تلاش کرد اما در نهایت موفق به تکمیل این انتقال نشد. ریو آوه، باشگاهی که طارمی در آن درخشید، 3.5 میلیون یورو برای این بازیکن طلب کرد که اسپورتینگ آن را خیلی زیاد ارزیابی کرد.

در حالی که اسپورتینگ برای سرمایه گذاری کلان روی طارمی تا پنجره نقل و انتقالات تابستانی آن سال منتظر بود، پورتو به سرعت عمل کرد و طارمی را به خدمت گرفت. اژدها (نام مستعار پورتو) با پرداخت 4.5 میلیون یورو این بازیکن را به دست آورد. با این حال، جالب‌تر از همه، طارمی پیشنهادهای سودآورتر باشگاه‌های دیگر، از جمله یکی از بنفیکا که شامل دو برابر دستمزد پیشنهادی پورتو بود را رد کرد.

لوئیس فیلیپه ویرا، رئیس بنفیکا حتی با رئیس ریو آوه و یک تاجر عرب ملاقات کرد تا طارمی را متقاعد کند که نظرش را تغییر دهد. با این حال پاسخ این بازیکن روشن بود: او به پورتو قول داده بود و مصمم بود به آن عمل کند.

این اولین بار نبود که طارمی وفاداری خود را نشان می داد. زمانی که او تصمیم گرفت الغرافه را ترک کند و در اروپا بازی کند، مهاجم پیشنهادهای مالی بیشتری از تیم های خاورمیانه را رد کرد تا رویای خود را برای پیوستن به ریو آوه برآورده کند، حتی در شرایطی که اسپورتینگ براگا به جذب او علاقه نشان داد. طارمی به توافق وفادار ماند و در ریواو ماند.

طارمی علاوه بر استعدادش در زمین، به سخاوت و مشارکت در کنش های اجتماعی نیز معروف است. این مهاجم معمولاً به نیازمندترین افراد شهر خود کمک می کند و برای آنها غذا و پوشاک تهیه می کند و در زمان شیوع ویروس کرونا نیز هزینه خرید واکسن برای ساکنان استان بوشهر را تامین می کرد.

مهدی طارمی با شخصیتی دلنشین و استعدادی غیرقابل انکار یکی از ارکان اصلی فوتبال پرتغال و ستاره بی چون و چرای پورتو است. امتناع او از تحت تأثیر قرار گرفتن توسط رقبای خود نشان دهنده تعهد او به باشگاه و تمایل او برای موفقیت در پیراهن اژدها است. طارمی همچنان یک بازیکن کلیدی در تیم سرخیو کونسیسائو است که مصمم به رقابت برای رهبری در لیگ پرتغال است.

طارمی با یکی از باشگاه‌هایی که رد کرد، اسپورتینگ، دوباره کیفیت خود را نشان داد و در 9 بازی مقابل شیرها دو گل به ثمر رساند و سه پاس گل داد. طارمی با رکورد چشمگیر پنج برد و چهار تساوی ثابت کرد که انتخابش درست بوده و تعهدش به پورتو تزلزل ناپذیر است.

تیم های فوتبال اسپورتینگ لیسبون و پورتو عصر دوشنبه از ساعت 23:45 در تهران به مصاف یکدیگر خواهند رفت. دو تیم با 31 امتیاز و تفاضل گل دوم و سوم جدول رده بندی پرتغال هستند که بر جذابیت این دیدار افزود.