پاکسازی گیاه تهاجمی سنبل آبی باید ادامه یابد


ساعت: 15:39
تاریخ انتشار: 30.05.1401
کد خبر: 1891447

رئیس بسیج سازندگی گیلان با بیان اینکه با کمک گروه های جهادی و مردمی 50 هکتار از تالاب انزلی را پاکسازی می کنیم، گفت: پاکسازی گیاه مهاجم سنبل آبی باید ادامه یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش 17 آذرماه، سرهنگ احمد ابراهیمی رئیس سازمان سازندگی بسیج گیلان در گفتگو با خبرنگاران از انعقاد قرارداد جمع آوری گیاهان سنبل آبی در تالاب انزلی خبر داد و اظهار داشت: کار اجرایی را آغاز می کنیم. جمع آوری این گیاه از هفته آینده

وی با اشاره به اینکه امسال پیش بینی می شود ابتدا بخشی از تالاب تسطیح شود، تصریح کرد: باید آب بیشتری به تالاب برسد تا شناورهای جمع آوری راحت تر حرکت کنند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان از افزایش بارندگی ها در شهریور ماه خبر داد و گفت: این بارندگی باعث بالا رفتن سطح آب تالاب می شود و هر چه سطح آب بالاتر رود سریعتر، آسانتر و عریض تر می توانیم عملیات جمع آوری را انجام دهیم. دادن

ابراهیمی حل مشکلات زیست محیطی تالاب انزلی را نیازمند راه حل اساسی دانست و افزود: با کمک جهادگران و گروه های مردمی 50 هکتار از تالاب را پاکسازی می کنیم و قطعا بیش از این وسعت خواهد بود اما کار باید ادامه یابد و به خصوص در فصل بارانی ما می توانیم کارآمدتر کار کنیم.

وی بسیج سازندگی استان را تماماً در خدمت گروه های جهادی و سازمان های مردم نهاد محیط زیستی می داند و تصریح کرد: تالاب تنها متعلق به مردم این منطقه نیست و برای استان و کشور ارزشمند است.

رئیس بسیج سازندگی گیلان با بیان اینکه برداشت سنبل آبی و لایروبی تالاب به صورت علمی و تجربی ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: خوشبختانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان با کمک بسیج سازندگی راه حل مشکل سنبل آبی را در دستور کار قرار داده است و امیدواریم بتوانیم بتوانید آن را در دیگران نیز انجام دهید. ابعاد تالاب نیز کمک کننده است.

وی با تاکید بر لزوم حضور بهره برداران تالاب ها در عملیات برداشت سنبل آبی گفت: در همه عرصه های انقلاب شاهد حضور مردم بوده ایم و به همین دلیل توانسته ایم از بحران ها عبور کنیم و از آن عبور کنیم. اعتبار بسیج سازندگی است که با حضور مردم کارها را پیش می برد».

ابراهیمی با اشاره به تلاش مردم و تلاش مسئولان برای رفع مشکل تالاب انزلی یادآور شد: پاکسازی گیاه مهاجم سنبل آبی باید ادامه داشته باشد و در صورت عدم نظارت، سنبل آبی دوباره سطح را پر می کند و ما تلاش ها هدر خواهد رفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید