پایان تعلیق کمیته صدور مجوزهای حرفه ای فدراسیون فوتبال ایران/ تغییرات اساسی در برگزاری رقابت های باشگاهی آسیا


ساعت: 13:44
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۰۲
کد خبر: 1919397

پایان تعلیق کمیته صدور مجوزهای حرفه ای فدراسیون فوتبال ایران از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتشار اطلاعیه ای از پایان تعلیق کمیته صدور مجوزهای حرفه ای فدراسیون فوتبال ایران خبر داد.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در این باره نوشت: کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا آخرین تصمیم کارگروه صدور مجوز حرفه ای در تاریخ 9 دسامبر 2022 (18 آذر 1401) برای رفع تعلیق فدراسیون فوتبال ایران را تایید و موافقت کرد که کنفدراسیون فوتبال آسیا بر صدور مجوز حرفه ای نظارت داشته باشد. کمیسیون. فدراسیون ایران باید به بررسی پایبندی این کمیته به الزامات استاندارد کیفیت مجوز حرفه ای باشگاه ادامه دهد.

تغییرات اصلی AFC در سازماندهی مسابقات باشگاهی

کمیسیون رقابت های کنفدراسیون فوتبال آسیا آخرین اصلاحات راهبردی خود را برای ارتقای فوتبال باشگاهی آسیا اعلام کرد و اعلام کرد که رقابت های باشگاهی این قاره از این پس به جای دو سطح فعلی در 3 سطح برگزار می شود.

بر اساس اعلام این کمیسیون، 76 باشگاه آسیایی مسابقات باشگاهی قاره کهن را در قالب های جدید و در 3 سطح برگزار می کنند.

لیگ برتر در مجموع شامل 24 باشگاه شرکت کننده خواهد بود که به 12 تیم در مناطق غربی و شرقی تقسیم می شوند که در قالب لیگ به رقابت خواهند پرداخت. هر باشگاه 4 بازی خانگی و 4 بازی خارج از خانه را با 8 باشگاه مختلف در منطقه خود انجام می دهد و 8 تیم برتر از هر 2 منطقه (در مجموع 16 تیم) به مرحله یک هشتم نهایی که میزبان و خارج از خانه خواهد بود راه خواهند یافت. برگزار می شود. 8 برنده مرحله یک هشتم نهایی سپس به مرحله یک چهارم نهایی راه خواهند یافت که همراه با مرحله نیمه نهایی و فینال به صورت یک مسابقه در یک مکان متمرکز برگزار می شود که مرحله نهایی فوتبال باشگاهی تیم برتر را نشان می دهد.

این در حالی است که در لیگ دسته دوم فوتبال باشگاهی آسیا با 32 باشگاه شرکت کننده در 8 گروه 4 تیمی قرار دارند. در مرحله گروهی تیم ها در خانه و خارج از خانه به مصاف یکدیگر خواهند رفت و 2 تیم برتر به مرحله یک هشتم نهایی صعود خواهند کرد. مرحله یک هشتم نهایی، یک چهارم نهایی و نیمه نهایی در 2 بازی و فینال در مرحله تعیین کننده برگزار می شود.

در نهایت، سطح 3 شامل 20 باشگاه شرکت کننده خواهد بود که به 5 گروه تقسیم می شوند. این باشگاه ها برای رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی در قالب 8 تیم برتر به صورت تک بازی به رقابت خواهند پرداخت. مرحله یک چهارم نهایی و نیمه نهایی در 2 بازی خانگی و خارج از خانه قبل از بازی فینال ترجیحی در یک بازی انجام می شود.

اصلاحات استراتژیک همچنین راه را برای فرصت‌های بیشتری برای باشگاه‌های شرکت‌کننده از مناطق مختلف هموار می‌کند تا با یکدیگر رقابت کنند، زیرا مسابقات از قالب فعلی 5 منطقه به مناطق شرق و غرب منتقل می‌شود.

کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین پیشنهاد افزایش سهمیه بازیکنان خارجی از سهمیه 3+1 موجود به 5+1 (5 بازیکن از هر ملیت و یک بازیکن از قاره آسیا) را تصویب کرد که برای فصل 2023-24 اعمال خواهد شد. . در تصمیم مهم دیگری که با هدف ارتقای کیفیت و شهرت رقابت‌های باشگاهی AFC انجام شد، کمیته اجرایی با به رسمیت شناختن مقررات داخلی هر کشور در مورد ثبت نام بازیکنان خارجی و حذف سهمیه ثبت نام بازیکنان خارجی از فصل 2024/25 به بعد موافقت کرد.

این تصمیم می تواند به ضرر فوتبال ایران و ذائقه کشورهای عربی باشد چرا که تیم های عربی با قوانین فوتبال داخلی خود اجازه دارند بیشتر از باشگاه های ایرانی بازیکن خارجی جذب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید