پایان جلسه شورای حکام بدون تصویب قطعنامه علیه ایران

پایان جلسه شورای حکام بدون تصویب قطعنامه علیه ایران

نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته ای ایران، علیرغم تلاش برخی کشورهای غربی و اسرائیل بدون قطعنامه علیه کشورمان پایان یافت.

در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی با موضوع ایران، برخی از کشورهای غربی از جمله تروئیکای اروپایی و آمریکا با صدور بیانیه هایی تلاش کردند برنامه هسته ای ایران را زیر سوال ببرند.

با وجود این اظهارات و تلاش های آشکار رژیم صهیونیستی در سطح بین المللی علیه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران، در نشست شورای حکام هیچ قطعنامه ای علیه کشورمان صادر نشد و امید می رفت با ادامه همکاری های ایران و ایران آژانس امور، بن بست فعلی حل خواهد شد.

محسن نظیری عسل نماینده کشورمان در وین در واکنش به اظهارات اتحادیه اروپا و آمریکا گفت: این کشورها که بسیاری از آنها کشورهای چتر هسته ای یا اعضای ناتو هستند، هرگز سعی نکرده اند اعتراف کنند که ایران درخشان است. منجر به پیوستن به مکانیسم‌هایی برای مقابله می‌شود. سلاح‌های کشتار جمعی وجود دارد. همانطور که گفته شد، به نظر می رسد این احزاب به جای ایفای نقش مثبت در پرداختن به مسائل قبلی، دستور کار سیاسی متفاوتی را دنبال می کنند.

وی بیان کرد: این گروه از کشورها یک برنامه سیاسی کوته فکرانه را دنبال می کنند تا آژانس از رسیدگی به مشکل و حل آن بر اساس مبانی فنی جلوگیری کند.

در واقع موضع اصولی ایران و سفر اخیر رافائل گروسی، مدیرکل آژانس به تهران و بیانیه ای که درباره حل و فصل پادمان ها صادر شد، تلاش های کشورهای غربی علیه ایران در شورای حکام و شورای حکام را ناکام گذاشت. نشست شورا بدون صدور قطعنامه علیه ایران به پایان رسید.

دیدگاهتان را بنویسید