پایان رویاهای بزرگ اسکوچیچ در تیم ملی/ کی روش هفته آینده به ایران بازمی گردد


ساعت: 09:30
تاریخ انتشار: 1401/06/16
کد خبر: 1895736

کارلوس با مربی سرشناس لیگ برتری در تیم ملی;

انتصاب تیم ملی فوتبال ایران به پایان رسید و کارلوس کی روش به زودی به ایران بازخواهد گشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ با انتخاب مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال از سوی اعضای مجمع فدراسیون و به دنبال آن انتخاب مهدی محمدنبی به عنوان نایب رئیس اول فدراسیون، بدون شک مهمترین بحث در محافل فوتبال بحث جایگزینی قریب الوقوع این فدراسیون شد. دراگان اسکوچیچ و بازگشت کارلوس کی روش.

از صحبت های رئیس منتخب مجمع فدراسیون فوتبال مشخص بود که او به تکرار همکاری با کی روش پرتغالی نگاه مثبت خواهد داشت و انگیزه های مثبت سرمربی سابق تیم ملی به این موضوع دامن زد. شایعات اما پس از اولین جلسه رسمی اعضای هیئت مدیره، موضع مشخص و دقیقی مشخص نشد.

اما پس از این دیدار در یکی از رسانه های نزدیک به فدراسیون فوتبال خبر پایان دوران حرفه ای دراگان اسکوچیچ و تایید بازگشت کی روش به تیم ملی منتشر شد. مصاحبه مهدی تاج با شبکه رادیویی ورزش تقریباً موضع ضمنی فدراسیون را به افکار عمومی نشان داد که هیچکس موافق حضور اسکوچیچ نیست.

البته تاج و اعضای هیئت رئیسه فدراسیون پس از پیروزی در انتخابات، حتی یک جلسه غیررسمی با ستاد تیم ملی برگزار نکردند تا به اسکوچیچ بفهمانند که او سرمربی مورد نظر آنها نیست. این در حالی است که بیش از 6 نفر از اعضای هیات مدیره فعلی موافق برکناری او و بازگشت کی روش با شرایط خاص به فوتبال ایران هستند.

همین مشکل باعث شد اسکوچیچ نام تیم ملی فوتبال ایران را از بیوگرافی اینستاگرامش حذف کند و این کار را به کفته حمید استیلی که سرپرست تیم است، واگذار کند، زیرا فدراسیون شأن و شخصیت او را نمی‌شناسد و او را نمی‌شناسد. ارزش. البته صحبت های حمید استیلی دفاع اوست چون در صورت بازگشت کی روش جایی برای او روی نیمکت تیم ملی نیست.

در حالی که پیش از این گفته می شد کارلوس کی روش با قراردادی 900 هزار دلاری به تهران بازمی گردد، در تماس تصویری با تاج با 50 هزار یورو دستمزد ماهانه تا پایان جام جهانی موافقت کرد و انتظار می رود به کار روی این مربی پرتغالی ادامه دهد. بعد از مسابقات قطر تصمیم گیری خواهد شد.

شنیده ها حاکی از آن است که یکی از مربیان لیگ برتری که برخی معتقدند جواد نکونام است، دستیار کی روش خواهد بود. برخی شایعات حاکی از رفتن دراگان اسکوچیچ به فولاد است اما این ماجرا چندان منطقی نیست چرا که فدراسیون پیشنهاد او را به تیم امید داده و اسکوچیچ نپذیرفت.

به نظر می رسد نکونام قبل از اردوهای تیم ملی در فولاد حضور داشته باشد و به محض شروع اردو راهی اتریش شود که با تعطیلی لیگ همراه است. نکونام در جام جهانی روی نیمکت تیم ملی خواهد بود و سپس به فولاد برمی گردد تا کاری مشابه کاری که کریم باقری زیر نظر اسکوچیچ انجام داد انجام دهد.

موضوع بعدی فدراسیون بحث فسخ قرارداد و غرامت دراگان اسکوچیچ است که صحبت هایی در مورد مبلغ 30 میلیارد تومانی به گوش می رسد که هم غرامت اسکوچیچ و هم دستمزد کی روش پرداخت می شود.

به جرات می توان گفت که تخصیص نیمکت تیم ملی برای جام جهانی 2022 قطر به پایان رسیده و کارلوس کی روش پرتغالی در روزهای ابتدایی هفته آینده به ایران بازخواهد گشت.


بیشتر بخوانید؛

دیدگاهتان را بنویسید