پایان محاصره 40 ساله کاروانسرای شاه عباسی سمنان


ساعت: 10:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۲
کد خبر: 1897051

پس از 4 دهه انتظار برای مردم سمنان، سرانجام روز باشکوه و فراموش نشدنی برای مردم این شهر فرا رسید و کاروانسرای شاه عباسی سمنان به میراث فرهنگی این شهر اضافه شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرات؛ پس از 4 دهه انتظار برای مردم سمنان بالاخره روز باشکوه و فراموش نشدنی برای مردم این شهر فرا رسید و کاروانسرای شاه عباسی سمنان به میراث فرهنگی شهرمان اضافه شد.

دیروز روزی بود که مردم این شهرک همراه با مسئولان با اتحاد و همدلی نرده های زندان را شکستند و این بنای تاریخی را در قلب سمنان افتتاح کردند.

کاروانسرای تاریخی شاه عباسی در گوشه جنوب شرقی میدان سعدی در میدان مرکزی شهر سمنان قرار دارد و با ظرفیت و جذابیت تاریخی خود در صورت مرمت و تبدیل شدن به بخشی از گذرگاه فرهنگی، توانایی مهمی برای توسعه گردشگری در شهرستان سمنان

سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان نیز ضمن قدردانی از زحمات همه دلسوزان و دست اندرکاران این اقدام ارزشمند گفت: این اتفاق بزرگ به درخواست رئیس جمهور و با موافقت و همدلی مردم سمنان صورت گرفت. رسانه ها و مسئولان و از درخواست ها حق مردم این شهر بود.

وی در ادامه افزود: صنعت گردشگری پس از خودروسازی دومین صنعت پربار است و هدف ما تبدیل استان سمنان از یک نقطه ترانزیتی به مقصد و استفاده از ظرفیت بیش از 15 میلیون مسافر و زائر حرم امام است. رضا (KATO).

هاشمی با اشاره به وجود بیش از 30 کاروانسرا در مسیر طولانی استان سمنان افزود: 2 شهر نمونه گردشگری و 40 مقصد گردشگری در این مسیر وجود دارد که می تواند نتیجه مطلوبی در جذب گردشگر داشته باشد.

وی افزود: همچنین تلاش برای بهسازی خط ریلی محوطه باستانی تپه حصار و ثبت جهانی آن در دستور کار توسعه گردشگری است.

وی در پایان با بیان اینکه نبود زیرساخت های گردشگری در استان یکی از آسیب های جدی است، گفت: استان سمنان به ازای هر 10 نفر یک بازار آزاد دارد که بالاتر از استانداردهای جهانی است و بنابراین باید گردشگران را جذب کرد و باید از این ظرفیت استفاده کرد و باعث شد یک مورد اقتصادی برای افزایش امید به زندگی مسافران و کاهش تلفات جاده ای.


امروز یک روز ماندگار در تاریخ سمنان است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان نیز از همدلی مسئولان کشوری و استانی، شهرداری و شورای شهر، مردم، اصحاب رسانه، فعالان گردشگری و سازمان های مردم نهاد تشکر کرد و گفت: امروز روز باشکوهی است و این روز با شکوه است. روزی ماندگار خواهد بود در داستان سمنان.

امیر کرم زاده با بیان اینکه مردم با حمایت از احیای کاروانسرای شاه عباسی سمنان نشان داده اند که به فرهنگ و آثار تاریخی خود عشق می ورزند، افزود: امروز روز باشکوهی برای توسعه میراث فرهنگی سمنان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با اشاره به اینکه به برکت دولتمردی اتفاقات بزرگی در عرصه فرهنگ و هنر در حال رخ دادن است، گفت: با همدلی اتفاقات خوبی در عرصه های مختلف در استان رخ خواهد داد. “

علی همتی رئیس شورای اسلامی شهر سمنان نیز گفت: احیای کاروانسرا افتخار بزرگی برای سمنان است و باید از تمامی کارکنان و سرمایه گذاران پروژه که این روز را برای سمنان روز بزرگی کردند قدردانی کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید