58 کشور جهان مقصد کالاهای تولیدی در استان سمنان هستند/ منطقه ویژه اقتصادی سمنان تا پایان شهریور افتتاح می شود.


ساعت: 13:58
تاریخ انتشار: 06/06/1401
کد خبر: 1893270

علی سعدالدین با اشاره به افزایش 45 درصدی ارزش دلاری کالاهای صادراتی، گفت: ارزش بسته های پستی صادر شده توسط گمرک استان سمنان از شهریور 1400 تا تیر 1401، 71 میلیون دلار بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرات، علی سعدالدین رئیس کل گمرک استان سمنان صبح امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش 45 درصدی دلاری کالاهای صادراتی، گفت: ارزش بسته های پستی صادر شده توسط گمرک. استان سمنان از شهریور 1400 تا تیر 1401 71 میلیون دلار است.

وی با اشاره به اینکه از استان سمنان کالا به 58 کشور جهان صادر می شود، گفت: 86 نوع کالا شامل هیدروکربن های سبک و سنگین، روغن موتور، نمک سفره، پودر لباسشویی، سیمان، کاشی و سرامیک و … می باشد. صادر شده توسط گمرکات استان باشد

مدیرکل گمرک استان سمنان در خصوص کاهش هزینه صادرکنندگان گفت: اگر همه صادرکنندگان استان مشکل تخلف نداشته باشند می توانیم با کامیون های معمولی کالاهای خود را صادر کنیم.

سعدالدین همچنین تصریح کرد: 80 درصد کالاهای صادراتی استان توسط گمرک در محل ارزیابی می شود و اگر به داخل گمرک برود هزینه های سربار دارد و فقط برخی کالاها از جمله هیدروکربن های سبک و سنگین که نیاز بیشتری دارد. کنترل کن، بیا داخل چمبرلین.

وی از صادرات 127 هزار تنی کالا به ارزش 47 میلیون دلار به گمرکات استان در 5 ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: این میزان صادرات به 27 کشور جهان نسبت به سال قبل 56 درصد افزایش داشته است.

به گفته مدیرکل کمرگ از استان سمنان، کشورهای امارات، عراق، ژاپن، ترکیه، افغانستان، روسیه، پاکستان، کویت و… مقصد کالاهای تولیدی استان سمنان می باشد.

سعدالدین افزود: ارزش افزوده کالاهای صادراتی روز به روز در حال افزایش است و کالاهای با ارزش بیشتری تولید می شود.

وی واردات 7 هزار تنی کالا به ارزش 8 میلیون و 800 هزار دلار را به گمرکات استان در سال جاری اعلام کرد و برشمرد: فیبر مصنوعی، ال ای دی و ال سی دی، نمایشگر، مبدل الکتریسیته ساکن، قطعات ترانسفورماتور و …. از مهمترین این کالاهای وارداتی بودند.

مدیر کل گمرک استان سمنان بابیان اینکه واردات استان از 15 کشور از جمله ترکیه، آلمان، چین، ژاپن و … انجام می شود، تصریح کرد: تراز تجاری استان سمنان مثبت است چرا که صادرات استان 5 برابر واردات است.

سعدالدین با بیان اینکه تشریفات صادرات در سطح گمرکات استان در کمتر از 2 ساعت انجام می شود، افزود: در بحث واردات نیز در صورت عدم نیاز به مجوز خاص، ظرف 24 ساعت پس از تکمیل مدارک ترخیص می شود.

وی با اشاره به وجود 5 انبار ویژه در استان کمرگ، تصریح کرد: قراردادی که با صاحبان کالا بسته ایم 1000 درصد از هزینه های آنها کاسته می شود.

مدیرکل گمرکات استان سمنان از افزایش 11 درصدی درآمد گمرکات استان خبر داد و گفت: کمرگ در سال گذشته 46 میلیارد تومان درآمد داشته است.

وی همچنین بیان کرد: در 5 ماهه امسال کمرگ از استان 38 میلیارد تومان درآمد داشته که رشد 200 درصدی داشته است.

سعدالدین با اشاره به تشکیل 158 فقره قاچاق به ارزش 23 میلیارد تومان گفت: برخی پرونده ها با ارائه مدارک معتبر رفع و مابقی تحویل سازمان املاک تملیکی شد.


منطقه ویژه اقتصادی سمنان تا پایان شهریور افتتاح می شود

وی با اشاره به مصوبات سفر ریاست جمهوری در موضوع گمرک گفت: ماه گذشته کد منطقه ویژه اقتصادی سمنان اخذ شد که موجب رونق تولید و اشتغالزایی در استان و شهرستان می شود.

مدیرکل گمرکات استان سمنان از افتتاح منطقه ویژه اقتصادی تا پایان شهریور ماه خبر داد و افزود: با کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی، ایجاد و صادرات مستقیم کالا به خارج از کشور تسهیل می شود.

سعدالدین با بیان اینکه در منطقه ویژه اقتصادی بحث تعرفه وجود ندارد، گفت: دوربین هایی در منطقه برای نظارت و کنترل کالاها استفاده شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید