افتتاح 564 پروژه عمرانی و اقتصادی استان سمنان در هفته دولت/روستاها نباید به مناطق خوش آب و هوا تبدیل شود.


ساعت: 16:47
تاریخ انتشار: 31.05.1401
کد خبر: 1891797

سیدمحمدرضا هاشمی با اشاره به افتتاح ۵۶۴ پروژه عمرانی و اقتصادی در هفته دولت گفت: این پروژه ها با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۱ میلیون تومان به بهره برداری می رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه با اشاره به افتتاح ۵۶۴ پروژه عمرانی و اقتصادی در هفته دولت گفت: این پروژه ها با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۱ میلیون تومان به بهره برداری می رسد. .

استاندار سمنان با اشاره به اینکه سال گذشته 284 پروژه با اعتباری بالغ بر 488 میلیارد افتتاح شد، افزود: تعداد پروژه ها و اعتبارات آنها نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه 36 طرح اقتصادی و سرمایه گذاری با اعتبار 505 میلیارد تومان در هفته جاری افتتاح می شود، گفت: با افتتاح این طرح ها برای 444 نفر شغل جدید ایجاد می شود.

هاشمی با اشاره به اینکه تکمیل پروژه های نیمه تمام یکی از اولویت های دولت سیزدهم است، افزود: اجرای 87 پروژه جدید عمرانی در تمامی شهرستان های استان با اعتبار یک میلیارد و 517 میلیون تومان آغاز می شود.

این مقام عالی رتبه استانی همچنین بیان کرد: در سال گذشته اجرای 84 پروژه با اعتباری بالغ بر 405 میلیارد تومان انجام شد که از نظر تعداد و اعتبار افزایش یافت.

هاشمی سفر برخی از وزرا به استان، دیدار با خانواده شهدا، دیدار با نخبگان، دیدار چهره به چهره با مردم، برپایی سفره خدمت، نشست خبری ستاد مردمی را برشمرد. استانداران با اصحاب رسانه از دیگر برنامه های هفته دولت است.


لایحه 145 تصویب سفر رئیس جمهور به استان سمنان

وی با اشاره به سفر ریاست جمهوری به استان سمنان گفت: این سفر 145 مصوبه داشت که برای آن 877 میلیارد و 538 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شد.

استاندار سمنان نیز گفت: پس از سفر ستاد پیگیری برای تصویب تشکیل و 15 هزار میلیارد تومان از محل وام های ساخت و ساز و تسهیلات بانک ها پرداخت شد.

هاشمی با بیان اینکه پل غیرهمسطح شهرک صنعتی یکی از مصوبات این سفر بود، گفت: عملیات اجرایی آن در حال انجام است و تا پایان شهریورماه به اتمام می رسد.


32 هزار و 367 مورد درخواست مردمی در سفر ریاست جمهوری

این مقام ارشد استانی با اشاره به 32 هزار و 367 پرونده درخواستی مردم در این سفر، اظهار داشت: 12 هزار و 41 پرونده مربوط به دستگاه های اجرایی و ادارات کل است که ارجاع و پاسخ داده شد.

وی همچنین افزود: 16 هزار و 954 درخواست ازدواج، مسکن و تسهیلات درمانی پرداخت شده است.

استاندار سمنان با اشاره به پرداخت تسهیلات 217 میلیارد تومانی در قالب وام گفت: در این مدت 6 هزار و 416 وام 15 میلیون تومانی توسط 5 بانک عامل پرداخت شد.

هاشمی با اشاره به فعالیت کاروان خدمات رسانی در استان گفت: مسئولان با رعایت پروتکل های بهداشتی همراه با مردم به مساجد می آیند و پاسخگوی مشکلات آنها هستند.

وی با بیان اینکه 167 سفر در استان داشتیم، گفت: از این تعداد 117 سفر شهری و 50 سفر روستایی با 415 مصوبه بوده است.

استاندار سمنان نیز بیان کرد: تقریبا 67 درصد مصوباتی که در سفرهای شهری دریافت کردیم اجرایی شده است.


روستاها نباید به مناطق خوش آب و هوا تبدیل شوند

هاشمی با اشاره به اینکه از روستاها غافل نیستیم، افزود: در کنار تامین زیرساخت ها از جمله برق، گاز و آب، موظف به ایجاد اشتغال در روستاها نیز هستیم.

این مقام ارشد استانی با تاکید بر اینکه نباید روستاها را به روستاهای خوش آب و هوا تبدیل کنیم، گفت: ماندن روستاییان در روستاها مهم است و برای این منظور اعتبار دهیاری ها را 63 درصد افزایش داده ایم.

وی با اشاره به اینکه 41 روستا دهیار نداشتند، گفت: 20 میلیارد تومان تسهیلات روستایی در اختیار روستاییان قرار گرفته است.

46 واحد صنعتی 100 درصد راکد در استان سمنان راه اندازی مجدد شدند

هاشمی با بیان اینکه روند مطلوب اقدامات ستاد احیای واحدهای راکد برای احیای 100 درصدی واحدهای راکد استان در راستای تقویت تولید و اشتغال انجام شده است، گفت: هزار و 850 واحد صنعتی در 19 شهرک صنعتی استان وجود دارد که این تعداد. از 148 واحد در سال گذشته راکد بود.

وی همچنین بیان کرد: با راه اندازی ستاد احیای واحدهای راکد در استان، 46 واحد صنعتی راکد 100 درصدی استان راه اندازی مجدد شد و با ایجاد فرصت های شغلی برای هزار و 300 خانوار نشاط اجتماعی ایجاد شد.

این مقام عالی رتبه استان سمنان از راه اندازی مجدد چرخه تولید 6 واحد صنعتی دیگر تا پایان شهریور ماه خبر داد.


مدارس و دانشگاه ها با رعایت پروتکل ها بازگشایی می شوند

هاشمی با اشاره به وضعیت کرونا در استان گفت: در هفته گذشته 2 هزار و 766 نفر به بیمارستان های استان مراجعه کردند که از این تعداد 653 نفر تست کرونا مثبت شدند.

وی ادامه داد: 546 نفر به صورت سرپایی و 107 نفر در بیمارستان های منطقه بستری هستند که از این تعداد 23 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت مراقبت های ویژه هستند.

استاندار سمنان درباره میزان تزریق واکسن کرونا در استان گفت: در بحث واکسیناسیون در استان سمنان تاکنون 94.9 درصد نوبت اول، 89.2 درصد نوبت دوم و 56 درصد نوبت سوم دریافت کرده اند. دوز.

هاشمی با بیان اینکه سلامت دانش آموزان بسیار مهم است، افزود: مدارس و دانشگاه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی بازگشایی می شوند.


پرداخت 650 میلیارد تومان مطالبات به کشاورزان

وی با بیان اینکه 63 هزار و 745 تن گندم در استان خریداری شد، گفت: این میزان گندم با 736 میلیارد تومان خریداری شد که تاکنون 650 میلیارد تومان مطالبات کشاورزان پرداخت شده است.

به گفته استاندار سمنان، بیشترین میزان گندم از میامی با 31 هزار تن و 11 هزار تن از گرمسار خریداری شد.


بیش از 2 هزار خانه ملی در دست ساخت است

هاشمی با اشاره به اینکه تاکنون 2 جلسه با حضور رئیس جمهور در خصوص مسکن داشته ایم گفت: تامین زمین با پیگیری معاونت عمرانی رئیس جمهور شکل گرفت.

وی با بیان اینکه در مدت 4 سال 2 هزار و 836 هکتار زمین در نظر گرفته شده است، گفت: 122 هکتار زمین تهیه و در اختیار پیمانکاران قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه 8 هزار و 148 نفر برای مکسن ثبت نام کرده اند، افزود: از این تعداد تنها 24 هزار و 268 نفر واجد شرایط هستند، 18 هزار و 651 متقاضی مراجعه و 5 هزار و 234 نفر پرداخت کرده اند.

این مقام ارشد استانی با بیان اینکه 2 هزار و 259 واحد در دست ساخت است، گفت: 2 هزار و 218 واحد نیز پروانه ساخت دریافت کرده اند و به زودی عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.

وی همچنین بیان کرد: از پیمانکاران خواسته شد از مصالحی که در استان تولید می شود استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید