افتتاح 117 پروژه عمرانی در مرکز استان در هفته دولت / بیمارستان بنت الهادی منتقل می شود


ساعت: 09:49
تاریخ انتشار: 06/09/1401
کد خبر: 1894010

محمدباقر باقرپور گفت: 119 پروژه به ارزش 271 میلیارد تومان در هفته دولت امسال در شهرستان بجنورد افتتاح می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدباقر باقرپور فرماندار شهرستان بجنورد در گفت و گو با عصرترک گفت: 117 طرح به بهره برداری می رسد و دو طرح دیگر لغو می شود.

باقرپور، تکمیل شبکه آبرسانی از سد شیرین دره تا شهر بجنورد در بخش رینگ شمالی، اصلاح شبکه توزیع آب در روستاها، حفاری دو حلقه چاه آهکی در روستاهای نجف آباد و قوچ قلعه، حفاری هشت آب چاه در پلنگ دره و حفاری دو. وی چاه آب رسوب در روستاهای کلاته نقی و فیروزه را از جمله این اقدامات عمرانی عنوان کرد و گفت: این طرح های اجرایی در هفته دولت در شهرستان بجنورد افتتاح می شود.

وی همچنین بیان کرد: در هفته دولت امسال بهره برداری از 12 کیلومتر راه روستایی آسفالته، بهره برداری از سه مرکز جامع سلامت و خانه بهداشت، بهره برداری از 63 کلاس درس در مناطق شهری و روستایی به مساحت 1120 متر انجام شد. میدان زیربنایی، بهره برداری از مجتمع بین راهی، بهره برداری از پروژه های روستایی در 30 روستا به مساحت هفت هزار و 315 متر مربع از دیگر پروژه هایی است که در هفته دولت امسال اجرا می شود.

فرماندار شهرستان بجنورد در ادامه یادآور شد: در هفته جاری واحد سیلوی خوراک دام، واحد بسته بندی میوه و خشکبار، واحد مرغداری 50 هزار قطعه، واحد تولید نان بدون آرد، واحد گلخانه و دام ینگه قلعه و واحد مجتمع دامپروری و گلخانه از آگ تپه به مساحت 40 هکتار.

وی همچنین از توسعه خوابگاه 56 آپارتمانی متاهل در دانشگاه بجنورد در هفته دولت خبر داد.

باکارپور به سفر رئیس جمهور به استان نیز اشاره کرد و اعلام کرد: در این سفر اجرای 17 پروژه برای شهرستان بجنورد با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 272 میلیون تومان به تصویب رسید.

وی گفت: اختصاص 300 میلیارد تومان برای توسعه تصفیه خانه و تکمیل شبکه لوله کشی فاضلاب شهر بجنورد، همچنین اختصاص 10 میلیارد تومان برای تجهیز کلینیک غربالگری سرطان زنان و تخصیص. اعتبار پنج میلیارد تومانی برای تجهیز کلینیک ناباروری از مهمترین حمایت های این سفر به مرکز استان بود.

فرماندار شهرستان باینورد همچنین بیان کرد: در این سفر مقرر شد اعتباری برای احداث بیمارستان بنت الهادی در ضلع شرقی ناحیه گلستان شهرستان بجنورد اختصاص داده شود تا بیمارستان قدیمی بنت الهادی به بیمارستان جدید منتقل شود. بیمارستان بنت الهادی در مرکز استان.

وی گفت: وزارت راه و شهرسازی استان 40 هکتار زمین برای ساخت این بیمارستان اختصاص می دهد.

فرماندار شهرستان باینورد افزود: اعتبار ساخت این بیمارستان به استان ابلاغ شده است.

باگارپور اشاره کرد که اقداماتی برای بهبود و ارتقاء جاده دسترسی به این منطقه انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید