پایان نمایش اقتدار 7 سوداگر مرگ در جنوب شرق کشور / کشف 4600 کیلوگرم مواد مخدر در 72 ساعت

ساعت: 20:40
تاریخ انتشار: 1300/08/17
کد خبر: 1782754

سردار قاسم رضایی گفت: تکاوران پلیس سیستان و بلوچستان طی 72 ساعت گذشته با عملیات های گسترده و شبانه بیش از 4 تن و 600 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل قول از زمان ما؛ سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده ناجا در حاشیه سفر به سیستان و بلوچستان و بازدید از نمایشگاه نیروی انتظامی استان برای مبارزه با شبکه ها و باندهای قاچاق مواد مخدر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نیروی انتظامی در اعماق کشور و استان دستاوردهای خوبی داشته است. با وجود همه سختی ها و مشکلات فراوان در مبارزه با قاچاق مواد مخدر موفق باشید.


کشف بیش از 170 تن انواع مواد افیونی

وی افزود: طی هفت ماه گذشته بیش از 170 تن مواد افیونی سنتی و صنعتی در استان سیستان و بلوچستان با اقدامات مقابله با قاچاق مواد مخدر کشف و 130 قاچاقچی عمده و 3000 معتاد در کمپ های ترک اعتیاد شناسایی و دستگیر شدند.

رضایی اضافه کرد: تکاوران پلیس سیستان و بلوچستان در 72 ساعت گذشته با عملیات های گسترده و شبانه بیش از 4 تن و 600 کیلوگرم مواد مخدر کشف و 7 قاچاقچی عمده، 8 قبضه سلاح و مقادیر زیادی مهمات را دستگیر کردند. سیم های دستی و چندین دستگاه خودرو توقیف شده که برخی از آنها دارای موتور موتور بوده و جرم محسوب می شود.

60 درصد جرایم خشن ریشه در مواد مخدر دارد

وی با اشاره به جمع آوری معتادان متجاهر گفت: در طول درمان معتادان باید هدفمندتر و مطلوبتر عمل کنیم. انتظار می رود معتادان برای ادامه درمان در کمپ های ترک اعتیاد نگهداری و تحت درمان قرار گیرند. مهم توجه است.

یک مقام ارشد انتظامی گفت: مواد مخدر و اعتیاد خود منجر به جرایم خشن به ویژه سرقت های خرد می شود که در بررسی سرقت مشخص شد بیش از 60 درصد این جرایم ریشه در مواد مخدر دارد.

وی خاطرنشان کرد: در ارتباط با مبارزه جدی و جهانی با قاچاق مواد مخدر انتظار می رود کشورهای همسایه توجه بیشتری به معضل جهانی مواد مخدر داشته باشند.

رضایی با اشاره به استفاده از ظرفیت خیرین سلامت برای کمپ ها و درمان معتادان افزود: نمایندگان مجلس و استان به طور فزاینده ای به موضوع مواد مخدر، نگاه های مقابله ای و پیشگیرانه، اشتغال جوانان برای ایجاد سلامت و آرامش ورود پیدا می کنند که امیدواریم این مهم باشد. دولت، مجلس و قوه قضائیه انقلاب در گام دوم انقلاب هر روز به پیشرفت و توسعه کشور بیافزاییم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید