پذیرش 1000 بیمار عروق کرونر در مراکز درمانی مازندران


ساعت: 13:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۵
کد خبر: 1808666

شب گذشته با پذیرش 253 بیمار جدید عروق کرونر، تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی مازندران و بابل به 1.04 نفر رسید که حال 213 نفر وخیم گزارش شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بالا، ششمین پیک فرا رسیده است و شاهد افزایش تعداد بیماران و بیماران بستری در تاج در استان مازندران هستیم که این امر منجر به سه رقمی شدن موارد و بستری شدن در بیمارستان ها در استان شده است.

ویروس کرونا در مازندران همچنان در حال گسترش است و تعداد مبتلایان در حال افزایش است.

235 بیمار جدید مبتلا به عروق کرونر شب گذشته در بیمارستان های دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل بستری شدند که نسبت به روز گذشته 82 بیمار افزایش یافته است.

در ۲۴ ساعت گذشته ۲۸۷ بیمار مبتلا به کووید۱۹ با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل ترخیص شدند اما ۱.۰۴ نفر همچنان بستری هستند.

در حال حاضر ۲۱۳ بیمار مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند و ۱۰ مازندرانی نیز شب گذشته بر اثر بیماری عروق کرونر قلب در مراکز درمانی فوت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در 24 ساعت گذشته 198 بیمار جدید مشکوک به 19 مورد در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی مازندران بستری شده اند که نسبت به روز گذشته 68 مورد افزایش داشته است.

فرهاد گلمی با بیان اینکه در این مدت 225 نفر از کرونیان ها از بیمارستان ها ترخیص شده اند، افزود: در حال حاضر 804 بیمار مبتلا به کووید 19 در بیمارستان های تابعه دانشگاه بستری هستند و نسبت کودکان 60 نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: 181 بیمار با علائم حاد تنفسی در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند.

گلمی خاطرنشان کرد: شب گذشته 7 بیمار مبتلا به کووید 19 در مراکز درمانی مازندران جان باختند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بر رعایت نکات بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، عدم حضور در اجتماعات، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از وعده های غذایی غیر ضروری تاکید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به پذیرش 37 بیمار جدید عروق کرونر در 24 ساعت گذشته در چهار بیمارستان این دانشگاه، گفت: 62 بیمار در این مدت با بهبودی نسبی ترخیص شدند.

سیدعلی مظفرپور تعداد بیماران عروق کرونر بستری شده در بیمارستان های بابل را 200 نفر اعلام کرد و افزود: 32 بیمار با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان های بابل بستری شدند.

وی گفت: در 19 شبانه روز 3 مورد فوت ناشی از کووید در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی بابل گزارش شده است.

بر اساس آخرین به روز رسانی رنگ تاج در سامانه ماسک وزارت بهداشت، در حال حاضر ۱۷ شهر مازندران قرمز، ۳ شهر نارنجی و ۲ شهر زرد هستند.

اگرچه موج شش تاج بسیاری از خانواده‌ها را ویران کرده است، ساده‌سازی و بی‌توجهی به پروتکل‌ها همچنان ادامه دارد و برخی تاج را برای دیگران و خود بیماری بی‌خطر معرفی می‌کنند.

واکسیناسیون از یک سو، سهل انگاری و عادی بودن از سوی دیگر امیکرون مازندران شدیدتر شد و تعداد بستری ها به هزاران نفر رسید.

در حال حاضر وضعیت 17 شهر قرمز، سه شهر نارنجی و دو شهر زرد است.



انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید