پرداخت ارز زیارتی اربعین منوط به ثبت نام در سامانه سماح بود

پرداخت ارز زیارتی اربعین منوط به ثبت نام در سامانه سماح بود

روز جدید بر اساس تصمیم ستاد مرکزی اربعین، توزیع ارز زیارتی اربعین منوط به ثبت نام در سامانه است و در صورت عدم ثبت نام زائران در این سامانه، نمی توانند ارز زیارتی اربعین را دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، امسال با برنامه ریزی دولت برای تسهیل سفر زائران اربعین، مقرر شد 100 دلار ارز تخصیص یابد.

بر این اساس از چند روز اخیر برخی صرافی ها فروش ارز زائر را آغاز کرده اند و از امروز زائران می توانند 100 دلار به عنوان ارز زیارتی اربعین در بانک های ملی، سپه، ملت، تجارت و صادرات دریافت کنند.

البته بر اساس تصمیم ستاد مرکزی اربعین، توزیع ارز زیارتی اربعین منوط به ثبت نام در سامانه است و در صورت عدم ثبت نام زائران در این سامانه، نمی توانند ارز زیارتی اربعین را دریافت کنند.

همچنین با توجه به اینکه برخی زائران ترجیح می دهند دینار دریافت کنند، صرافی های مجاز و بانک های منتخب می توانند به جای 100 دلار، معادل دینار که حدود 150 هزار دینار است در اختیار زائران قرار دهند.

به گزارش فارس، با توجه به اینکه هزینه ها در عراق به دلار یا دینار است و عراقی ها پول ایرانی را قبول نمی کنند، زائران قبل از سفر، دینار لازم را تهیه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید