پرداخت هزینه های افزایش یافته دارو از جیب مردم خارج نمی شود


زمان: 12:30 بعد از ظهر
تاریخ انتشار: 1301/04/29
کد خبر: 1884400

رحمت الله افشار گفت: افزایش قیمت دارو تغییری در پرداخت هزینه بیماران مراجعه کننده به داروخانه ها با نسخه پزشک ایجاد نمی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رحمت الله افشار در گفت و گو با خبرنگار پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس با بیان اینکه اعتبار اعطایی دولت برای خرید دارو ارزی غیر ترجیحی و غیردولتی است، گفت: ارز ترجیحی دولت از برخی کالاها حذف شده است. از جمله داروها، اما به جای پرداخت از جیب مردم، تعهدات بیمه ای افزایش یافت، بنابراین مقادیر اضافی دارو از سهم سازمان های بیمه گر پرداخت می شود.

وی افزود: با توجه به افزایش تعهد بیمه ای، بیماران می توانند داروهای مورد نیاز خود را با نسخه پزشک و بر اساس نرخ های بیمه بدون افزایش قیمت تهیه کنند، اما باید در نظر داشته باشند که در صورت خرید دارو بدون نسخه، قیمت تمام شده است. این دارو آزادانه محاسبه می شود.

معاون غذا و داروی رئیس جمهور همچنین از تقویت نظارت ها و بازرسی های انجام شده در داروخانه ها خبر داد و تاکید کرد: در صورت مشاهده تخلف به دلیل محاسبه نشدن بیمه نامه نسخه و یا شارژ بیش از حد داروخانه ها، موارد را به اطلاع رسانی کنید. معاونت داروسازی این معاونت

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید