پرداخت 3 میلیارد تومان معوقه به امدادگران مازندران / استان های ساحلی نیازمند اعتبار ملی است.


ساعت: 14:51
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۹
کد خبر: 1877070

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران اعلام کرد؛

علی رجبی از پرداخت حدود 3 میلیارد معوقه به امدادگران مازندران خبر داد و گفت: تا زمانی که مشکل تامین مالی اجرای طرح های دریایی در استان های ساحلی کشور برطرف نشود، این مشکلات همیشه دور از دسترس نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وبلاگ؛ هر ساله تعداد بازماندگان سواحل استان مازندران نشان دهنده عملکرد استثنایی افرادی است که هر ساله به عنوان امدادگر در سخت ترین شرایط دریا و با همه ناملایمات در کنار مردم هستند.

این ناجیان غریق بسیاری را از غرق شدن در دریا نجات می دهند، زیرا هر ساله در زیر امواج شدید دردسر غرق می شوند.

نقش امدادگران در کاهش تلفات سواحل در فصل بهار و تابستان بر هیچکس پوشیده نیست، افرادی که با تکیه بر مهارت و توانایی خود جان خود را به خطر می اندازند تا خاطره تلخی از خانواده ای از سواحل مازندران باقی نماند، بلکه از بیماران بیمار -پرداخت دستمزد آرزومندان یکی از مهمترین مشکلاتی است که همه ساله گریبانگیر آنها می شود.

این در حالی است که فصل جدید کاری امدادگران مازندران با اجرای طرح دریایی در سواحل استان آغاز شد، اما با وجود وعده های مکرر و چند کارمندی، بخش قابل توجهی از حقوق بازماندگان پرداخت نشد.

علی رجبی وندچالی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران در گفتگو با خبرنگار ما گفت: خوشبختانه در روزهای اخیر حقوق معوقه امدادگران استان به حساب آنها واریز شده است.

وی افزود: خط اعتباری ملی و استانی ناجیان غریق دیده نشده است، بنابراین از زمان تایید تا پرداخت آن زمان زیادی طول می کشد تا مشکلاتی از این دست ایجاد شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران گفت: از شکیبایی و همراهی همه بازماندگان تشکر می کنم و بابت تاخیر چند ماهه در پرداخت حقوق آنان عذرخواهی می کنم.

رجبی افزود: امیدواریم مشکل تامین مالی اجرای طرح های دریایی در استان های ساحلی کشور برطرف شود چرا که برنامه جامعی در این خصوص وجود ندارد و هر ساله این استان ها با مشکل تامین اعتبار مواجه هستند.

وی خاطرنشان کرد: امسال یک هزار و 200 امدادگر در 420 نقطه خطرناک استان مستقر می شوند.

گفتنی است، امسال تا کنون با تلاش امدادگران 98 نفر از غرق شدن در دریای خزر نجات یافته اند که از این تعداد 75 مرد و 23 زن هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید