پرداخت 8000 میلیارد تومان تسهیلات برای دامداران و طیور

مدیرکل دفتر طیور معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: این تسهیلات با عوارض مختلف و با توجه به ظرفیت تولید و شرایط 10، 12 درصد و 16 در اختیار دامداران و واحدهای مرغداری قرار گرفت. ٪.

وی وضعیت زنجیره ارزش گوشت مرغ را نیز بیان کرد: امسال پیش بینی می کنیم با رفع موانع تولید، سهم زنجیره ارزش در تولید گوشت مرغ کشور به بالای 20 درصد برسد.

امینی خاطرنشان کرد: سهم زنجیره ارزش تولید مرغ در کشور در سال گذشته 18 درصد بوده است.

وی ادامه داد: بر اساس توافق صورت گرفته با انجمن شرکت های زنجیره ارزش مرغ، قرار است تا دو سال آینده سهم تولید از این منطقه به 30 تا 40 درصد از کل تولید مرغ در کشور برسد.

40 درصد تولید در حوزه سایز مرغ است

مدیرکل دفتر طیور معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی درباره مرغ سایز گفت: به طور متوسط ​​نزدیک به 30 تا 40 درصد گوشت مرغ در محدوده سایز تولید می شود.

وی با اشاره به اینکه تولید مرغ درشت یکی از سیاست های معاونت پرورشی در امور دام است، تصریح کرد: با توجه به اجرای تولید مرغ درشت در کشور، یکی از برنامه های ما فرهنگ سازی در زمینه تولید مرغ درشت است. تولید و مصرف

امینی تصریح کرد: تولید مرغ اندازه تعیین شده نیست، بلکه تولیدکننده و مصرف کننده باید در یک اندازه توافق کنند چرا که تولید محصول باید مطابق میل و سلیقه مصرف کننده باشد.

وی وزن سایز مرغ در کشور را بین یک کیلو و 200 گرم تا یک کیلو و 800 گرم در فاز اول اجرای این طرح عنوان کرد و گفت: معمولا بهترین سایز مرغ در کشورهایی مانند ایران یک کیلو است. و 200 گرم تا 1 کیلو و 500 گرم.

امینی ادامه داد: یکی از مزیت های ترویج و تعدیل یارانه ها این است که به اجرای طرح سایز مرغ کمک می کند و تولیدکننده ترجیح می دهد با وزن مناسب تولید کند.

وی با بیان اینکه تولید جوجه درشت باعث افزایش بهره وری و صرفه جویی در مصرف غلات می شود، تصریح کرد: در صورتی که با اجرای این طرح ضریب تبدیل دانه به گوشت مرغ زنده از 1.9 به 2 در کشور به 1.8 کاهش یابد. این منجر به حدود 500000 تن صرفه جویی در مصرف کود می شود که رقم نسبتاً بزرگی است.

دیدگاهتان را بنویسید