اولویتی بالاتر از تامین امنیت غذایی پایدار در کشور نیست / باید از دامداران و طیور حمایت ویژه شود

وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی مواد غذایی را در اختیار کشور قرار داده و امنیت غذایی ایجاد کرده است، تصریح کرد: با شروع جنگ در اوکراین، امنیت غذایی مردم به دغدغه دولت ها تبدیل شد و دنیا با بحران مواجه شد، بنابراین از اسفند امسال سال است که موضوع غذا در جهان بسیار مهم شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ کمبودی بر سر سفره های مردم در کشورمان نبوده است، گفت: اگرچه افزایش قیمت ها پس از ارتقای یارانه ها اتفاق افتاد و امری طبیعی بود، اما وزارت جهاد کشاورزی به وظیفه خود عمل کرد تا تامین کند. غذا. و در تغییر قیمت دخالتی نداشته است.

ساداتی نژاد بیان می کند که کشاورزی ایران در سال 1401 به سمت اقتصاد حرکت کرد. وی بیان کرد: گندم نبض کشاورزی کشور است و نقش محوری در کشور دارد و افزایش سطح گندم باعث افزایش سطح در باغداری نیز می شود.

وی با تاکید بر حمایت ویژه از مرغداران گفت: مرغداران و دامداران پس از ارتقای یارانه ها تحت فشار زیادی قرار گرفتند و در حال حاضر از تنگنای اقتصادی عبور نکرده اند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: اجرای الگوی کشت یک عملیات فرا نهادی است بنابراین لازم است کارگروه استانی در استان تشکیل شود و استاندار به عنوان رئیس کارگروه و رئیس جهاد کشاورزی تشکیل شود. استان به عنوان دبیر کارگروه وظیفه ملی با معاون اول رئیس جمهور است.

وی با اشاره به اینکه باید برای اجرای الگوی کشت مصمم باشیم، افزود: اگر هنوز برنامه ای برای اجرای الگوی کشت نداشته باشیم، این طرح تا ابلاغ 50 سال دیگر محدود می ماند.

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه تمامی کمک های فنی، اعتباری و یارانه ای برای الگوی کشت را اجرا خواهیم کرد، اظهار داشت: هر ساله در ردیف بودجه به الگوی کشت توجه خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه مدرن ترین ابزار برای تامین معیشت کشاورزان در دنیا، کشاورزی پیمانی است، خاطرنشان کرد: بهتر است کشاورزان خرده پا در تولیدات کشاورزی و باغی از روش کشاورزی پیمانی استفاده کنند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه پیگیری های زیادی برای ارتقای حقوق قانونی این وزارتخانه انجام شده است، گفت: باید از کارکنان وزارت جهاد کشاورزی در کشور حمایت ویژه شود اما آنچه در اختیار است. کارکنان وزارت جهاد کشاورزی باید در حوزه رفاهی بسیج شوند.

ساداتی نژاد با بیان اینکه هویت کشاورز ایرانی باید با صدور سند تضمین شود، گفت: استان زنجان در سال گذشته رتبه نخست صدور سند در کشور را به خود اختصاص داد، بنابراین این استان باید در ردیف اول قرار گیرد. اقامت در کشور و تکمیل صدور مدارک در استان.

وی با بیان اینکه حوزه بازار برعهده جدید وزارت جهاد کشاورزی است، گفت: نمودار و نیروی جدیدی برای نظارت بر بازار نداریم اما بهتر از وزارت صامت عمل کرده ایم. وزارت جهاد کشاورزی بهتر از گذشته ثبات بازار محصولات کشاورزی و مواد غذایی را کنترل می کند و نه تنها تولید کاهش پیدا کرده، بلکه تولید محصولات کشاورزی و باغی را نیز افزایش داده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید