پرسپولیس ستاره مدار نیست، ستاره می سازد

پرسپولیس نه گلزن دارد و نه پاسور

با نگاهی به جدول تاثیرگذارترین بازیکنان لیگ، مشخص است که پرسپولیسی ها در این فصل به هیچ بازیکن و ستاره ای اعتقاد ندارند! در جدول گلزنان لیگ لوکادیا یک مهاجم هلندی این تیم حضور دارد که نصیبش شد نیم فصل در ایران بماند و در لیگ برتر کشورمان برای مستر گل رقابت کند و به هلند بازگشت که انجام شد. قبل از. ترابی که پس از مدت ها در دو هفته اخیر پاهایش را برای گلزنی باز کرد، جزو موثرترین بازیکنان لیگ نیست! عجیب ترین نکته این است که نام سعید صادقی، گلزنی که به عنوان کلیدی نقل و انتقالات مطرح شد، در بین بهترین های پرسپولیس نیست و دانیال اسماعیل فر پس از ترابی در پاس های پرسپولیس بهتر عمل کرد.

آقای کلین شیت هنوز اینجاست!

یکی از دلایل موفقیت پرسپولیس در این فصل بدون شک علیرضا بیرانوند است. بیرانوند چه در لیگ و چه در جام حذفی عصای یحیی گل محمدی بوده است و اگرچه پرسپولیس بهترین تیم دفاعی لیگ را ندارد، اما تعداد گل های آنها برای یک تیم رقابتی مطلوب ارزیابی می شود. بیرانوند همچنین با 12 کلین شیت در کنار حسین پورحمیدی (با یک بازی کمتر) بهترین رکورد را در بین دروازه بانان لیگ برتر به نام خود ثبت کرد. لازم به ذکر است که لرستانی دروازه بان پرسپولیس در زمان جدایی از این تیم و رفتن به فوتبال اروپا وضعیت خوبی نداشت و موقعیت خط دروازه پرسپولیس با وجود حامد لک قابل اعتماد نبود اما به نظر می رسد بیرو و پرسپولیس از هر کدام به این شرایط نیاز داشتند. هم برای پرسپولیس و هم برای بیرانوند بهتر از قبل است.

پیدایش و توسعه یک پدیده

اگر در ابتدای فصل از فوتبالیست ها بپرسیم ستاره هایی مثل سروش رفیعی، سعید صادقی، امید عالیشاه و… جایگاه محمد عمری کجاست؟ در جواب اگر به سوال ما نمی خندیدند می گفتند اسم عمری را نمی دانیم! طبیعی بود. کدام مربی یک جوان ناشناس را به جای یک ستاره تمام عیار آزاد می کند؟ اما یحیی این ریسک را پذیرفت و صراحتاً عمری با درخشش خیره کننده ای به اعتماد او پاسخ داد. عمری در چند بازی مهم پرسپولیس کار این تیم را انجام داد و اوج درخشش او مقابل تراکتورسازی بود که با یک گل و یک پاس گل در یک نیمه، نسخه حریف را شکست داد! بدون شک این جوان می تواند نقش تعیین کننده ای در قهرمانی لیگ داشته باشد.

بازگشت به بالا در بهترین زمان ممکن

وحید امیری و مهدی ترابی و حتی سیامک نعمتی و مهدی عبدی به دلایل مختلف در این فصل از ایده آل فاصله زیادی داشته اند، اما با ادامه بازی ها همه چیز برای آنها عالی پیش می رود. امیری که مدت هاست مصدوم است، در دفاع چپ خوب جا افتاده است اما همچنان در حمله زهرآگین است، ترابی با دو گل در دو هفته اخیر و چند پاس گل دیدنی نشان داد که نمی خواهد کابوس را پشت سر بگذارد. فصل و سیامک نعمتی مقابل سپاهان در جام حذفی نشان داد که اگر زمان بازی بیشتر شود این بار به راحتی آن را از دست نمی دهد، مهدی عبدی هم در دو بازی اخیر پرسپولیس در دقایقی که بازی کرد موثر بود. . بازگشت به قله این ستاره ها بهترین خبر ممکن برای یحیی است.

گلسیانی و پورالیگنجی و راحتی قرمزها

پورالیگنجی ها و به خصوص گلسیانی ها قطعات قابل اعتماد و مورد اعتماد یحیی در خط دفاعی پرسپولیس بودند. بازیکنانی که در قلب خط دفاعی انسجام خوبی به خط دفاعی تیمشان دادند و در هنگام حمله و از ضربات ایستگاهی موفق به گلزنی شدند. بدون شک آنها ستون های مهم پرسپولیس برای به پایان رساندن یک فصل با جام هستند و سرمربی پرسپولیس از آنها قدردانی می کند. غیبت گلسیانی در مقابل تراکتورسازی بسیار محسوس بود و جای خالی این مدافع گرجستانی با ضربه سر روی دروازه عباس زاده احساس شد.

دیدگاهتان را بنویسید