پرسپولیس مقابل لوکادیا شکست خورد

پرسپولیس مقابل لوکادیا شکست خورد

یورگن لوکادیا در اقدامی غافلگیرانه ایران را ترک کرد و گفت همسرش بیمار است و باید به هلند برود. اولین بار که تصمیم گرفت به فرودگاه برود، به دلیل بدهی مالیاتی او را برگرداندند، اما در نهایت اتفاقی افتاد که هیچکس فکرش را نکرد و لوکادیا که تصمیم به ترک ایران گرفته بود، اصرار کرد که برود. او به شرط بازگشت به ایران پس از مرخصی 48 ساعته توانست مجوز خروج بگیرد. البته این موضوع ادعای مدیران باشگاه بود، هرچند از ابتدا مشخص بود که مرخصی 48 ساعته بهانه ای بیش نبوده و او به ایران باز نمی گردد.

روزهای عجیب، اتفاقات جدید

روزهای عجیب پرسپولیس با اتفاقات جدیدی همراه بود. دو روز کامل از بازگشت لوکادیا به هلند نگذشته بود که خبر فسخ یک طرفه مهاجم هلندی با باشگاه پرسپولیس منتشر شد! گویی با در نظر گرفتن همه جوانب و البته با برنامه ریزی کامل از ایران خارج شده بود. او پله پله نقشه عجیب خود را اجرا کرد و در آخرین گام سعی در لغو آن داشت تا مدیریت و سرمربی تیم را با چالشی جدید روبرو کند.

50 درصد رسید

این بازیکن هلندی بر خلاف سایر بازیکنان پرسپولیس 50 درصد از قرارداد خود را از این باشگاه دریافت کرده است در حالی که تنها 12 هفته از شروع لیگ می گذرد و لیگ حتی به نیمه راه نرفته است اما لوکادیا که توانست وزن اضافه خود را در این بار و برای رسیدن به شرایط بهتر، پول بیشتری نسبت به سایر بازیکنان دریافت کرد. لوکادیا با خروج فوری از ایران در آستانه دربی، یحیی و هواداران را برای مسابقات مهم لیگ نگران کرد، در حالی که سایر بازیکنان بیش از 30 درصد نگرفتند و وظیفه دارند این نگرانی ها را کاهش دهند.

مبلغ قرارداد چقدر بود؟

یکی از نزدیکان به باشگاه پرسپولیس به ما گفت: قرارداد لوکادیا با باشگاه پرسپولیس یک میلیون و هشتاد هزار دلار بود که بیش از چهل و سه میلیارد تومان است. الان هم می شنویم که حدود 20 میلیارد از پرسپولیس گرفته و از ایران رفته است».

چه توجیهی داشت؟

برخی رسانه های غربی گفته اند که لوکادیا با استفاده از بند فسخ سیاسی از ایران خارج شده و به نظر نمی رسد حتی پس از فسخ قرارداد نیز مشکلی برای آن وجود داشته باشد. در این زمینه البته مدیریت باشگاه و مسئول حقوقی پرسپولیس تلاش خود را برای محاکمه لوکادیا آغاز کردند، اما از آنجایی که لوکادیا نگرانی های سیاسی و شبهات ناامنی و مواردی از این قبیل را مطرح کرد، به نظر می رسد حداقل جلوی آن گرفته شده است. تا کنون موارد فوق را داشته باشید.

داستانی شبیه به شهاب

با شروع جنگ روسیه و اوکراین، شهاب زاهدی مهاجم تیم زوریا به بهانه شروع جنگ موفق شد قرارداد خود را به هم بزند و با استفاده از همین بند اوکراین را به مقصد مجارستان ترک کند. حتی رامین رضایان سال ها قبل از ریزاسپور ترکیه به ایران بازگشت و قراردادش را فسخ کرد.

لوکادیا در شرف امضای قرارداد با اسپارت است

لوکادیا اکنون به کشورش بازگشته است و با استفاده از فرم ایده آل خود، گفته می شود که به زودی با باشگاه Sjarta Rotterdam قرارداد امضا خواهد کرد. منتقدان رفتار لوکادیا با باشگاه پرسپولیس می گویند او با برنامه ریزی کامل به لیگ هلند بازگشته و راهی برای بازگرداندن این بازیکن به ایران وجود ندارد حتی اگر مدیران باشگاه بگویند از لوکادیا شکایت خواهند کرد و خواستار بازگشت او خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید