چرا مس مقابل پرسپولیس شکست خورد؟

چرا مس مقابل پرسپولیس شکست خورد؟

ده امتیاز این بازی را مرور می کنیم.

اول: زدن سه گل به مس یعنی پرسپولیس در زمانی است که هفته گذشته قبل از بازی با گل گهر سه امتیاز از صدر بود!

دو: در بین تیم های نیمه اول جدول مس رفسنجان با 20 گل بدترین خط دفاعی را دارد! آنها مشخصا در ورزشگاه آزادی چه در مقابل استقلال و چه مقابل پرسپولیس دچار اشتباهات فردی شدند. این مقدار اشتباه یعنی تفاوت تیم های بزرگ با تیم های خوب. کوپر رفسنجان در تیکی تاکا خوب بازی می کند اما اشتباهات خودی ها و تیزهوشی چند بازی قبل قرمزها و آبی ها آنها را قربانی می کند.

سوم: در نهایت اشتباهات حامد لک یحیی را مجبور به استفاده از احمد گوهری کرد. هنوز برای قضاوت در مورد کیفیت فنی گوهری زود است اما مشخص بود که او هنوز تمرکز لازم برای دفاع از دروازه تیم بزرگ را ندارد و در دیدار بعدی شانس به احتمال زیاد به تور پرسپولیس بازخواهد گشت.

چهارم: نوک خط حمله پرسپولیس بعد از مصدومیت القطر بین عبدی و پاکدل مدام در حال تغییر است و جالب اینکه هر دو با اینکه بر القطر حکمرانی نمی کنند، پتانسیل گلزنی خوبی دارند. دیروز هر بار که دفاع مس اشتباه می کرد به شدت تنبیه می شد.

پنجم: مثلث محسن آذرباد، مجید علیاری و گادوین مانچا یکی از زهرآگین ترین خطوط هجومی لیگ است که به خوبی هم فهمیده شده است. پرسپولیس علاوه بر یک صحنه خوب، زهر این مثلث خطرناک را گرفت و نشان داد که ستاد پرسپولیس مسی را به خوبی آنالیز کرده است.

شش: کمال کامیابی نیا یکی از موفق ترین هافبک های دفاعی سال های اخیر لیگ است که می داند کجا باید باشد و کجا اضافه شود. دیروز ضربه سر نیا کامیابی به آرامی و به عنوان ضربه به درب مشروب سفیانی زده شد. کمال در روزهایی که در نفت تهران هم بازی می کرد، به این خوبی در خواندن و امتیاز گرفتن داشت.

هفتم: در شرایطی که استقلالی ها درگیر مسائل حاشیه ای هستند و تمرکز لازم را ندارند، پرسپولیس با آرامش و به دور از هیجانات کاذب سه امتیاز بسیار مهم را از یکی از دیدارهای سخت خود گرفت تا فاصله را کم کند. کادرفنی پرسپولیس و مدیریت این باشگاه در این مدت آرامش خوبی ایجاد کردند. به طور کلی حواشی بین این دو تیم جابه جا می شود. او فعلا استقلالی ها را در آغوش گرفت و از پرسپولیس جدا شد. البته ده هفته تا پایان لیگ برتر باقی مانده و اکنون برای قضاوت قهرمان لیگ زود است. استقلال بعد از گهر و نفت آبادان و پرسپولیس تهران بار دیگر در تهران میزبان پیکان است اما برای بازی با سپاهان باید به اصفهان برود و پس از بازی با شهرهدی در تهران باید به اهواز برود و فولاد بازی کند. بازی بعدی استقلال با آلومینیوم اراک در تهران است و پس از بازی با مس رفسنجان در رفسنجان، آخرین بازی در هفته آخر لیگ به میزبانی نفت مسجد سلیمان برگزار می شود. اما پرسپولیس پس از دیدار خارج از خانه نفت آبادان و مسدسلیمان در تهران با استقلال به میدان می رود و بعد از بازی استقلال میهمان با دستبند خواهد بود و پس از بازی با پیکان در تهران برای ذوب شدن به اصفهان می رود تا بازی کند. و پس از بازی سپاهان در زمین سوم برای مصاف با تراکتورسازی راهی تبریز شد و پس از یک بازی آسان با شهرخودرو در تهران، در آخرین بازی باید به مصاف فجر شیراز می رفت. خیلی طول کشید، اما می توانید مسابقات آینده لیگ را حدس بزنید.

هشتم: پرسپولیس که به علی شجاعی اعتماد کرد حتی یک بار هم شکست نخورد. نمونه اش همین بازی با مس رفسنجان است!

نه: مصاحبه محمد ربیعی در پایان مسابقه درس بزرگی بود. او پس از باخت دست داد و به تیم حریف تبریک گفت و به دنبال دلایل عجیب و غریب برای باخت نبود. پرسپولیس بهتر بود و به همین راحتی برد!

ده: منصوریان، فکری و مجیدی سه حریف شب عید یحیی هستند که دو تن از آنها در خوزستان هستند. پرسپولیس شانسی برای از دست دادن امتیاز برای قهرمانی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید