پرس تی وی جادوی رسانه های مسلط غربی است


ساعت: 18:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۶
کد خبر: 1813787

امیر ایوب کارشناس رسانه گفت: مطبوعات و رسانه های مقاومت محور جادوی این سه روش و این سه ترفند رسانه های آمریکایی و اروپایی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیر ایوب، کارشناس رسانه ای، پرس تی وی را تنها شبکه خبری انگلیسی زبان در ایران دانست و گفت: البته این شبکه در مقابل غرب در خانه خود شرایط سختی خواهد داشت، در حالی که پرس تی وی در اولی جدید است. راه است و باید علاوه بر این تلویزیون، شبکه های دیگری نیز به جبهه مقاومت رسانه ها اضافه شود.



وی با تشریح سه روش مورد استفاده در نظام رسانه ای غرب گفت: روش اول اطلاع رسانی فراوان است. وقتی رسانه های هژمونیک طرفدار آمریکا را دنبال می کنید، اخبار و اطلاعاتی را در اختیار مردم قرار می دهند، از آب شدن یخ های قطب شمال تا تولد دوقلوها و گربه های آمریکای لاتین. او تعجب می کند و دفاع خود را در برابر این رسانه ها باز می کند، اطلاعاتی که در اختیار مخاطبان قرار می گیرد کارکرد خاصی ندارد و فقط برای گمراه کردن عمدی مردم است. این روش نوعی مستی و مستی در مخاطب ایجاد می کند.



این کارشناس ادامه داد: روش دوم رسانه های غربی ارائه اطلاعات نادرست است به این صورت که وقتی مردم حجم زیادی از اطلاعات را دریافت می کنند که کارکرد خاصی ندارد، یک زمانی می رسد که ناگهان اخباری مانند قتل ندا آقاسلطان در جریان ناآرامی‌ها «پذیرفتن سیاستمداری در ایران که این خبر را به دلیل حقایق زیادی که قبلاً دریافت کرده است، باور می‌کند. اینگونه است که اطلاعات نادرست می‌تواند اذهان عمومی را شکل دهد و آنها را بخشی از نظم فکری آمریکا کند. جهان.



ایوب گفت: «روش سوم شامل عدم افشا و تحریم مبتنی بر واقعیت هایی است که به مردم کمک می کند تا از پارادایم (چارچوب خیالی) ایجاد شده توسط رسانه های مسلط خارج شوند. و گریز از رسانه های تحت سلطه دوگانه باید سانسور شود. زیرا اگر مخاطب از حقیقت آگاه باشد، قدرت ذهنی لازم برای مقابله با رویای آمریکایی را خواهد داشت که توسط رسانه های جریان اصلی پمپاژ می شود.



وی تاکید کرد: به عنوان مثال واقعیتی به نام بدهی خارجی آمریکا که امروز به 30 تریلیون دلار می رسد و نظام سلطه را با خطر جدی مواجه می کند در همه رسانه های غربی از جمله بی بی سی، سی ان ان، دویچه وله، فرانس 24، فاکس وجود دارد. اخبار، العربیه و الجزیره، شبکه های رژیم صهیونیستی و …. اشاره نشده. نمونه دیگر این بود که چگونه همه شاهد شکست مفتضحانه ارتش آمریکا در مقابل عین الاسد بودند که توسط رسانه ها سانسور و با عبارات تحقیر آمیزی مانند “ضربه سبک به مغز سربازان” تحقیر شد.



این کارشناس رسانه تصریح کرد: پرس تی وی و سایر رسانه های مقاومت محور جادوی این سه روش و این سه ترفند رسانه های آمریکایی و اروپایی است. این شبکه‌ها به این نظم رسانه‌ای-معرفتی غربی حمله می‌کنند و اجازه نمی‌دهند رسانه‌های یک‌جانبه رویدادها را یک‌طرفه گزارش کنند. طبیعتاً دشمنی صهیونیست ها با عربستان آشکار است.



ایوب خاطرنشان کرد: اثربخشی رسانه مقاومت را می توان از خصومت و نفرت دشمن فهمید که نشان دهنده اهمیت پرس تی وی در غرب و تأثیر آن بر مخاطبان غربی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید