پرس تی وی دنیای رسانه را از یکنواختی خارج کرد


ساعت: 22:44
تاریخ انتشار: 1400/11/24
کد خبر: 1808505

کارشناس روابط بین الملل و اقتصاد سیاسی با تاکید بر اینکه وجود شبکه ای مانند پرس تی وی در بین رسانه های انگلیسی زبان، دنیای رسانه را از یکنواختی خارج کرده است، گفت: پرس تی وی در این مدت شمع روشن و خلاء را جایگزین کرد. رسانه ها.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عطا بهرامی، کارشناس اقتصاد بین الملل و سیاسی، با تاکید بر حضور موفق پرس تی وی در نشریات اخیر گفت: باید درک درستی از جایگاه رسانه در بین مسئولان و تصمیم گیران ایجاد شود: متأسفانه مسئولان تنها به بیان اهمیت می دهند. رسانه ها در گفتار، اما در عمل نقشی را که رسانه ها باید ایفا کنند، تفویض نمی کنند. زیرا معتقدند نقش رسانه را یک نهاد سیاسی یا امنیتی می تواند ایفا کند که اشتباه است.
وی در پاسخ به این سوال که پرس تی وی چه امکاناتی برای انتقال گفتمان انقلاب اسلامی دارد، گفت: بزرگترین امکاناتی که پرس تی وی دارد خود گفتمان است. گفتمان انقلاب اسلامی گفتمان عدالت خواهی است و اولین هدفی که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله برای آن آمدند عدالت است که شبکه با برنامه ریزی درست می تواند از آن بهره مند شود.
بهرامی در این خصوص گفت: ما در هیچ کجای دنیا نمونه ای از آنچه انقلاب اسلامی در خاورمیانه انجام داده است، نمی بینیم. زیرا او توانست ملت های زیادی را متحد کند و در این شرکت چند صد میلیونی زحمات زیادی کشیده شد. شکست استکبار در کشورهای اسلامی و اقدامات نیروهای مسلح در یمن نمونه بارز آن است.
وی درباره تصمیمات برای بهبود پرس تی وی گفت: زیرساخت هایی برای این امر لازم است، اولین زیرساخت این است که کارشناسان رسانه در کنار شبکه های ما باشند و از سوی دیگر فرصتی برای افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند فراهم شود. برنامه ها.
بهرامی با تاکید بر اینکه وجود شبکه ای مانند پرس تی وی در میان رسانه های انگلیسی زبان، دنیای رسانه را از یکنواختی خارج کرده است، اظهار کرد: پرس تی وی در این مدت شمع روشنی را حفظ کرده و به طور کلی خلأ را پر کرده است. و اگر این شبکه نبود اوضاع فرق می کرد و دنیا یکنواخت تر می شد. در سال های اخیر مردم برنامه های زیادی را از پرس تی وی تماشا کرده اند و می دانند که چنین نگاهی به مشکلات در رسانه های دیگر دیده نمی شود.
این کارشناس ادامه داد: پرس تی وی شبکه حساسی است و انتخاب درست نیروها توسط افراد مستعد برای موفقیت این شبکه مهم است. این افراد باید بهترین آموزش های رسانه ای را ببینند و کار باید به گونه ای تعریف شود که آنها را خسته نکند. متاسفانه در ایران کار با خبر یک شغل فرسایشی است و خبرنگاران به دلیل مشکلات معیشتی مجبورند برای چند نفر کار کنند. معیشت رسانه ها با کیفیت کاری که انجام می دهند ارتباط مستقیم دارد.
عطا بهرامی در پایان گفت: برای تاثیرگذاری بیشتر پرس تی وی باید به سراغ افرادی رفت که می خواهند مونولوگ را قطع کنند اما نمی توانند; هر دو بلندگوی تلویزیون به آنها قدرت می دهند و پرس تی وی را اعتبار می دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید