چراغ سبز اوکراین برای آمریکا چیزی جز شکست نبود / دنیای امروز; دنیای فناوری هوشمند است


ساعت: 19:09
تاریخ انتشار: 14/07/1400
کد خبر: 1811527

پروفسور کامرانی با بیان اینکه چراغ سبز اوکراین برای آمریکا چیزی جز شکست نیست، گفت: جنگ روسیه با اوکراین درسی برای کشورهای منطقه و جهان است که نمی توانیم ناتو و آمریکا را ارتقا دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پروفسور احسان کامرانی کارشناس حقوق بین الملل در گفت و گوی اختصاصی با هرمز با اشاره به فلسفه جنگ روسیه و اوکراین گفت: در حال بازگشت به اروپای شرقی است.

وی افزود: متأسفانه اوکراین تصور می کرد که آمریکا و غرب واقعاً از آن حمایت می کنند و حتی در معاهده سال 1994 بوداپست تا آنجا پیش رفت که تمام تسلیحات هسته ای و هسته ای خود را نابود کرد.او معتقد بود که با حذف این تسلیحات به رهبری آمریکا کشورهای غربی از آنها در برابر روسیه و سایر کشورها حمایت خواهند کرد.

این کارشناس حقوق بین الملل ادامه داد: جنگ روسیه با اوکراین هم برای کشورهای منطقه و هم برای جهان درسی است که نمی توانیم ناتو و آمریکا را ارتقا دهیم. متأسفانه می بینیم که این رویداد و همچنین رویدادهای دیگر مانند لیبی، تونس و سایر کشورها، آمریکا به دولت ها پشت کرده و فعلا هیچ حمایتی نخواهد کرد.

پروفسور کامرانی تاکید کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران در جنگ روسیه و اوکراین بر این اساس است که ما هرگز از جنگ حمایت نخواهیم کرد، زیرا هیچ مشکلی راه حلی ندارد، جنگ، خونریزی و کشتاری که در این کشور رخ داده است. دنیای امروز این بر اساس شریعت اسلام و دستور دین ما است، اما با در نظر گرفتن چنین مسائلی به این نتیجه می رسد که کشورهای درگیر جنگ باید خویشتن داری نشان دهند و روسیه نیز با توجه به اینکه افراد بی گناه وجود دارد و مهم است که نجات جان باید در این موضوع باشد. ، خویشتن داری – خودداری – پرهیز.

وی گفت: ناتو و آمریکا بیشتر علاقه مند به تحریم روسیه هستند و من فکر می کنم این موضوع باعث تحریک و عصبانیت روسیه برای انتقام جدی تری از اوکراین می شود، به نظر می رسد اگر ناتو مداخله نکند، آمریکا. و کشورهای غربی در چنین شرایط حساسی در جنگ کنونی به نفع اوکراین خواهند بود.

این کارشناس حقوق بین الملل گفت: روسیه در سال های اخیر تحریم شده و تحریم های شدیدی داشته است اما با توجه به شرایط اقتصادی روسیه و شرایط خود بازار غرب، نیاز به گاز و نیاز غرب و روسیه به نظر می رسد تحریم ها به درستی عمل نخواهد کرد. اما غرب روسیه را تهدید کرده است که بسیاری از مراکز حساس روسیه را نه با ورود به جنگ، بلکه از طریق شبکه های هوشمند و سایبری غیرفعال خواهد کرد.

کامرانی اذعان کرد: دنیای امروز دنیای فناوری و حکمرانی هوشمند (Smart Governance) است و باید اتفاقات اخیر در جنگ روسیه و اوکراین را نیز در نظر بگیریم، با توجه به اینکه آمریکا و غرب قصد دارند از طریق جنگ هوشمند، نه جنگ فیزیکی جنگ از نظر جغرافیایی و همچنین از طریق سیستم های سایبری برای حمله به روسیه و این هشداری است به سایر کشورها برای تقویت زیرساخت های خود در حوزه حکمرانی هوشمند و همچنین باید در مشکلات سایبری و جنگ نرم تا حدی که باید گام برداریم. ما میتوانیم. جمهوری اسلامی در منطقه دشمنانی مانند آمریکا و اسرائیل دارد.

او معتقد است که جنگ در روزهای آینده به پایان می رسد و روسیه با توجه به اینکه زیرساخت های نظامی و شاید اقتصادی اوکراین را نابود کرده است، اما در این بین درس های زیادی برای مردم جهان و منطقه به جا گذاشته است، کشور را ترک خواهد کرد. اولاً نباید به غرب و هژمونی فروپاشیده آمریکا تکیه کرد. ایالات متحده در سال های پس از جنگ جهانی دوم از آن قدرت برخوردار نبود و در واقع شاهد کاهش شدید قدرت دیپلماتیک، اقتصادی و نظامی آمریکا هستیم.

این کارشناس حقوق بین الملل ادامه داد: موضوع مهم دیگر این است که باید به نیروهای داخلی، امکانات و زیرساخت ها، فناوری و فناوری های داخلی خود و به خودمان – به سیستم های هوشمند و سایبری و حکمرانی هوشمند تکیه کنیم که این حوزه بسیار مهم است. از منظر دیپلماسی.»، امنیتی، نظامی و دفاعی مجهز هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید