پرفروش ترین پکیج گوشت گوسفندی در فروشگاه های زنجیره ای

پرفروش ترین پکیج گوشت گوسفندی در فروشگاه های زنجیره ای

یک بسته نیم کیلویی گوسفند چرخ کرده در فروشگاه های زنجیره ای 257000 به فروش می رسد. 20 درصد گرانتر از ماه گذشته

– گوشت گوسفند یکی از رکوردداران افزایش قیمت در دی ماه امسال است. آمارهای رسمی حاکی از آن است که در اولین ماه زمستان امسال گوشت گوسفندی 15 درصد گران شده است چراکه همچنان شاهد افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار هستیم. بنابراین در حال حاضر بسته بندی های گوشت چرخ کرده و گوشت چرخ کرده گوسفند تقریباً 20 درصد بیشتر از هفته آخر ژانویه به فروش می رسد. دامداران طبق معمول، کمبود و گرانی نهاده های دامی را مهمترین دلیل کاهش عرضه و افزایش قیمت گوشت قرمز می دانند و دولت برای کنترل قیمت های بازار به واردات گوشت گرم خارجی روی آورده است.

1- کله پاچه یکی از ارزان ترین قسمت های گوسفند است و چربی بالایی دارد. برش یک کیلویی توسط برند رالاگ در فروشگاه های زنجیره ای به قیمت 217 هزار تومان به فروش می رسد و یکی از ارزان ترین گزینه ها محسوب می شود. معمولاً کله پاچه گوسفند یا گاو را چرخ کرده اما می توان از آن در انواع غذاها استفاده کرد. از همین برند رالاگ گوشت گوسفندی انواع مختلفی دارد که بسته بندی یک کیلویی گردن به قیمت 250 هزار تومان و بسته بندی یک کیلویی ماهیچه ران و دست به قیمت 409 هزار تومان می باشد.

2- قیمت بسته بندی نیم کیلویی گوشت چرخ کرده ماهیپروتئین به 257 هزار تومان رسید. یعنی قیمت یک کیلوگرم آن را می توان 514 هزار تومان فرض کرد. همین بسته یک ماه پیش در فروشگاه های زنجیره ای 212 هزار و 500 تومان فروخته می شد و در 30 روز 20 درصد افزایش قیمت داشته است. یک سال پیش در پایان بهمن ماه سال گذشته قیمت بسته بندی نیم کیلویی گوشت چرخ کرده ماهیپروتئین 111 هزار تومان بود. گوشت چرخ کرده یا خورشتی اغلب از پای گوسفند گرفته می شود و یک بسته نیم کیلویی گوشت چرخ کرده معمولاً شامل 25 تا 30 تکه گوشت است.

3- قیمت گوشت پویاپروتئین خورشتی در بسته بندی یک کیلویی امروز یکشنبه 23 بهمن ماه 454 هزار تومان است. این یک ماه پیش در فروشگاه های زنجیره ای به قیمت 376 هزار تومان فروخته می شد و در این مدت شاهد افزایش 20 درصدی قیمت آن بودیم. گوشت خورش پروتئینی دینامیک از سر و گردن استخوان‌بندی می‌شود و چون چرخ نمی‌شود می‌توان آن را علاوه بر خورش در آبگوشت و کباب نیز استفاده کرد.

4- قیمت فیله گوسفند مهیاپروتئین در بسته بندی یک کیلویی 557 هزار تومان می باشد. یعنی علاوه بر اینکه یکی از پرطرفدارترین بسته بندی های گوشت گوسفندی در فروشگاه های زنجیره ای محسوب می شود، یکی از گران ترین گزینه ها نیز هست و از یک ماه پیش تاکنون نزدیک به 60 هزار تومان افزایش قیمت داشته است. به استثنای فیله بره، از جمله گران ترین گزینه ها می توان به بسته بندی های یک کیلویی بدون استخوان با قیمت 526 هزار تومان، فیله پا با قیمت 495 هزار تومان و گوشت سرد با قیمت 409 هزار تومان اشاره کرد. 10 تا 12 عدد گوشت گوسفندی که وزن هر کدام تقریباً 80 تا 100 گرم است، در بسته بندی گوشت گوسفندی Mhyaprotein که معمولاً بدون چربی است و برای باربیکیو استفاده می شود، قرار می گیرد.

5- قیمت گوشت چرخ کرده آوپروتئین 239 هزار تومان. به صورت بسته ای گوشت مخلوط که ترکیبی از گوشت گوسفند و گاو است به فروش می رسد. این بسته بندی 48 ساعت پس از تولید تاریخ انقضا دارد و پس از آن باید در دمای صفر تا چهار درجه نگهداری شود.

6- قیمت پای گوسفندی کیمبال در فروشگاه های زنجیره ای به حدود 183 هزار تومان رسیده است. در این بسته پای گوشت گوسفندی با استخوان به فروش می رسد و به همین دلیل نسبت به بسته بندی پای گوسفندی بدون استخوان حدود 55000 تومان ارزان تر به فروش می رسد. برند کیمبال کسب و کار خود را در اواخر دهه 1980 با فروش روغن خوراکی آغاز کرد و اکنون در بخش پروتئین و کنسرو فعال است.

قیمت گوشت گوسفندی در فروشگاه های زنجیره ای چقدر است؟

برند و نوع گوشت

وزن

قیمت

رالاگ

بسته یک کیلویی

217 هزار تومان

تهیه پروتئین (چشم‌اندازی)

یک بسته نیم کیلویی

257 هزار تومان

پروتئین (خورش)

بسته یک کیلویی

454 هزار تومان

پروتئین آماده (فیله)

بسته یک کیلویی

557 هزار تومان

آوپروتئین (چرخش)

بسته یک کیلویی

239 هزار تومان

کیمبال (رون)

بسته یک کیلویی

183 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید