پروانه های معلق دستگاه های متخلف اول آذرماه صادر می شود


ساعت: 18:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۷
کد خبر: 1918740

وزیر اقتصاد و دارایی اعلام کرد: از ابتدای دی ماه اولین مجوز موسساتی که همکاری نکردند از طریق درگاه ملی مجوز صادر می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش وزارت اقتصاد، سید احسن خاندوزی در حاشیه بازدید از پژوهشگاه امور اقتصادی که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: یکی از بهترین پژوهشگران پژوهشکده پرسش‌های امور اقتصادی و همچنین معاونت سیاسی اقتصادی وزارت اقتصاد که پژوهش‌های ارزنده‌ای در زمینه بهبود تصمیم‌گیری‌های اقتصادی انجام می‌دهد و سیاست‌های اقتصادی داشته است، امروز به مناسبت هفته پژوهش تجلیل شد، زیرا معتقدیم هیچ تصمیم مهم اقتصادی وجود ندارد. می تواند بدون مسیر تحقیق ساخته شود.

وی افزود: هر تصمیمی که از حوزه های مختلف اقتصادی مانند بودجه، مالیات و … باشد. … باید قبول کنیم، باید بر اساس سند تدریس و کمک نهادهای دانشگاهی، اساتید و نخبگان باشد.

وزیر اقتصاد در خصوص آخرین وضعیت مجوزهای کسب و کار و درگاه پروانه ملی اظهار داشت: صدور مجوز از طریق درگاه ملی پروانه کسب از اوایل فروردین ماه سال جاری آغاز شد، اما برخی از دستگاه هایی که هنوز به درگاه پروانه ملی متصل نشده اند یا صادر شده اند. مجوز را از دستگاه خارج کردند و یک بار دیگر حداکثر تا پایان آبان ماه به آنها فرصت داده بودیم تا با پورتال ملی مجوز تماس بگیرند.

خاندوزی ادامه داد: متأسفانه برخی دستگاه ها همکاری نکردند، البته برخی هم دلایلی برای این عدم همکاری داشتند، از جمله دلایل فنی و…; در نهایت قول دادیم که از پایان آذرماه پورتال ملی مجوز جایگزینی مجوزهای صادر شده توسط دستگاه های غیر متصل به پرتال را آغاز کند و از ابتدای دی ماه اولین مجوز دستگاه هایی که همکاری نکردند آغاز شود. از طریق پورتال مجوز ملی صادر می شود.

مجوزهای مشاغل خانگی به صورت کاملاً مبتنی بر ثبت صادر می شود

وی درباره مجوزهای ثبتی توضیح داد: مجوز مشاغل خانگی به صورت کاملاً ثبتی صادر می شود اما علاوه بر مجوز مشاغل خانگی، برخی از مجوزهای دیگر نیز ثبتی است که افراد به سادگی و تنها با ثبت نام می توانند مشخصات آنها در پرتال پروانه ملی، مجوز فعالیت می گیرند، خودشان می گیرند و نظارت بر دستگاه ها فقط باید به بعد از صدور مجوز موکول شود و در هفته های آینده شاهد صدور این مجوزها خواهیم بود.

وزیر اقتصاد در خصوص انضباط مالی دولت و استانداردسازی حساب های دولت گفت: یکی از موضوعات موثر در انضباط مالی دولت واریز حساب های فرعی به حساب واحد خزانه است و این امر تابستان به درجه خاصی از استانداردسازی در این زمینه رسیده ایم، به جز چند واحد از جمله برخی از دانشگاه های علوم پزشکی و …. حساب های فرعی بقیه واحدها و موسسات مسدود شد و همه حساب های فرعی آنها به حساب خزانه به صورت متمرکز

خاندوزی ادامه داد: رئیس جمهور در هیات دولت تاکید کرد که در این زمینه نباید استثنایی بین نهادهای مختلف قائل شد. لذا خواهشمندیم تمامی دستگاه ها تا پایان دی ماه حساب های فرعی خود را به حساب صندوق واریز کنند تا حسابی خارج از حساب صندوق نداشته باشیم.

وی در خصوص اینکه آیا این مهلت قانونی بود و شما تا پایان آذرماه مهلت داده بودید، تصریح کرد: مهلتی که به دستگاه ها داده شد مهلت قانونی نبود، بلکه مصوبه شورای دولت بود که برخی از دانشگاه ها علوم پزشکی خواستار مهلت شد تا در نهایت این موضوع یکی از استانداردهای انضباط مالی دولت باشد.

«محمدهادی سبحانیان» معاون سیاسی اقتصادی وزیر اقتصاد و دارایی نیز در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر پژوهشکده اقتصاد، از تلاشگران عرصه سیاست گذاری و پژوهشی قدردانی کرد. در امور و همچنین معاونت سیاستگذاری وزارت اقتصاد و دارایی: فراز و ما اتفاقاتی در حوزه سیاستگذاری داشته ایم که بخشی از آن ناشی از کار مدیران و بخشی به رویکرد وزیر مربوطه است. ارتباط معاونت سیاستگذاری رئیس جمهور با نخبگان و نهاد پژوهشی کشور تاکنون محدود بوده است، با هیچکس مشورتی صورت نگرفته است و این امر بسیار لازم و ضروری بوده و باید اتفاق بیفتد، لذا سعی کردیم چنین رویدادی را نهادینه کنیم. .

و افزود: خوشبختانه روابط بسیار نزدیک و خوبی بین جامعه نخبگان و معاونت سیاست گذار ایجاد شده است.

همچنین محمدجواد توکلی رئیس پژوهشکده امور اقتصادی نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: امیدوارم دغدغه های اصلی مردم و کشور برطرف شود.

وی گزارشی از عملکرد پژوهشکده اقتصادی ارائه کرد و به تشریح فعالیت های موسسه در زمینه سیاست های اقتصادی، انتشار کتاب، گزارش های سیاسی، مقالات علمی، ارائه مقاله در همایش ها، اتاق های فکر، مدارس سیاست گذاری اقتصادی و … پرداخت.

توکلی با اشاره به کارهای جدید و نوآوری های پژوهشکده گفت: تشکیل پژوهشکده های اقتصادی در کشور و اینکه هر وزارتخانه اقتصادی باید یک پژوهشکده ملی باشد، مبنای همایش اقتصاد ایران با نگاه ساختاری است. تحول، برگزاری مکتب سیاست گذاری اقتصادی، برگزاری نشست های نوآوری سیاست های اقتصادی، راه اندازی کرسی های ترویج سیاست های اقتصادی، ایجاد آزمایشگاه سیاست گذاری اقتصادی، انتشار مجله علمی و توسعه انتشار الکترونیکی مجموعه مقالات پژوهشگاه و احیای نظام پژوهشی از مهم ترین نوآوری ها است.

رئیس پژوهشکده امور اقتصادی از برگزاری همایش های مختلف در آینده خبر داد و از برنامه های آتی این پژوهشگاه یاد کرد: ایجاد مرکز نوآوری در سیاست گذاری اقتصادی، تشکیل شورای مشورتی اقتصاددانان، تشکیل شورای تدوین کاربرد فرهنگی-اجتماعی سیاست های اقتصادی، تدوین اسناد تحول ساختاری اقتصادی و سیاست های اقتصادی. تشکیل سازمان توسعه و سرمایه گذاری، انتشار گزارش نوآوری های سیاست های اقتصادی، تقویت مدل های کلان سنجی اقتصادی و ایجاد بانک اطلاعات اقتصادی و ایجاد دبیرخانه دائمی مدرسه سیاست گذاری اقتصادی از برنامه های آتی این پژوهشکده است.

وی همچنین در تشریح انتظارات پژوهشگاه علمی امور اقتصادی گفت: ارتقای جایگاه این پژوهشکده، گسترش حوزه تعامل پژوهشگاه با دولت، وزارتخانه ها و معاونت های وزارت اقتصاد، حفظ استقلال مالی پژوهشکده، کمک به تکمیل کادر علمی رسمی پژوهشکده، افزایش سطح بودجه عمومی و پژوهشی و تخصیص اعتبارات پژوهشی به برنامه‌هایی مانند دانشکده سیاست‌گذاری اقتصادی از جمله انتظارات پژوهشگاه است.

در این مراسم از پژوهشگران برجسته پژوهشگاه علمی امور اقتصادی و همچنین معاون سیاست گذاری اقتصادی وزارت اقتصاد تجلیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید