پرورش و ایجاد فضاهای مناسب؛ دو راه برای ترویج ورزش همگانی


ساعت: 14:39
تاریخ انتشار: 14/14/1400
کد خبر: 1812948

سلطانی با اشاره به تصمیم برای ارتقای کم تحرکی بانوان گفت: سازمان های متولی برای ارتقای فعالیت بدنی بانوان ابتدا باید فضاهای ورزشی تخصصی بانوان را گسترش داده و آموزش ها و فرهنگ سازی لازم را برای حضور بانوان در فعالیت های بدنی و ورزش فراهم کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد سلطانی استاد دانشگاه و مربی کاراته در گفت و گو با خبرنگار کوم فردا با اشاره به موانع توسعه ورزش همگانی در جامعه گفت: آنها به سلامت و آینده خود مشغول هستند و فقط زندگی روزمره خود را می گذرانند. زندگی خانواده خود را تامین می کنند. از جمله مسکن، خوراک و پوشاک، اولویت اصلی آنهاست.

وی با اشاره به راهکارهای رفع موانع و گسترش ورزش همگانی گفت: فرهنگ سازی از طریق آموزش و اطلاع رسانی در رسانه ها، ایجاد فضاهای مناسب به صورت رایگان یا با هزینه کم برای عموم مردم برای فعالیت بدنی و ورزش همگانی و ارتقای معیشت مردم با کاهش نگرانی ها قرار دادن فعالیت بدنی منظم و منظم در زندگی روزانه باعث ارتقای ورزش اجتماعی در جامعه و ایجاد سلامتی و نشاط می شود.

این استاد دانشگاه و مربی کاراته با اشاره به دلایل کم کاری بانوان گفت: با توجه به شرایط خاص مذهبی در بین مردم ایران اسلامی کمتر به ورزش بانوان توجه می شود اما در سال های اخیر وضعیت بهبود چشمگیری پیدا کرده است. شرایط خاص فیزیولوژیکی زنانی که به دلیل عدم آموزش لازم در دوران بارداری و بعد از زایمان از فعالیت بدنی خودداری می کنند و به سلامت خود و فرزندانشان آسیب می رساند.

وی ادامه داد: در علم مدرن برای هر جنسیت، سن و در هر موقعیت فیزیولوژیکی، فعالیت بدنی و ورزش هایی مانند ورزش در دوران بارداری، ورزش بعد از زایمان، ورزش بعد از سکته، ورزش در سنین استاندارد وجود دارد. با توجه به اینکه در عصر حاضر هیچ بهانه ای برای انفعال وجود ندارد.

دکتر سلطانی با اشاره به تصمیم برای ارتقای وضعیت کم تحرکی بانوان گفت: سازمان های متولی برای ارتقای فعالیت بدنی بانوان ابتدا باید فضاهای ورزشی تخصصی بانوان را گسترش داده و آموزش و فرهنگ سازی لازم را برای حضور بانوان در فعالیت های بدنی و ورزش فراهم کنند.

وی با اشاره به دلایل کم کاری کودکان گفت: به دلیل سکونت در آپارتمان ها و نبود فضاهای عمومی لازم برای فعالیت کودکان و همچنین گسترش بازی های رایانه ای و سرگرمی های آسان و ارزان مرتبط با ورزش، متاسفانه کودکان بسیار کم تحرک هستند. و حتی برخی بیماری ها در بزرگسالان مانند دیابت «چاقی که در گذشته اصلاً در کودکان و نوجوانان مشاهده نمی شد، شایع شده است.

این استاد دانشگاه و مربی کاراته با اشاره به حل مشکل کم تحرکی کودکان گفت: راه حل مشکل فرهنگ سازی در بین خانواده ها، گسترش فضاهای ورزشی مناسب و جذابیت ورزش برای کودکان است.
وی با اشاره به نقش مسئولان ذیربط در توسعه ورزش همگانی گفت: بر اساس قانون اساسی و دستورات مراجع تقلید و مقام معظم رهبری، دولت ها باید فضاهای مناسب و امنی را برای استفاده مردم از تربیت بدنی و ورزش رایگان، ارتباط ایجاد کنند. مراقب باشید و از این نظر برای ورزش هزینه کنید.

دکتر سلطانی با اشاره به عواقب عدم صرف هزینه در ورزش خاطرنشان کرد: اگر این هزینه ها صرف ورزش نمی شود، از طرفی باید ده ها و شاید صدها برابر بیشتر صرف درمان بیماری های ناشی از کم کاری و با سرمایه گذاری مناسب شود. ورزش، نشاط اجتماعی و سلامت جامعه.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر در ورزش همگانی باید از یک سیاست نظام مند و مشترک استفاده کرد و نگاه سنتی و جزیره ای به اقدام در ورزش همگانی ثمره لازم را ندارد. بنابراین دولت باید با شبکه سازی و ایجاد هم افزایی بین سازمان های مرتبط با ورزش و ارائه یک سیاست مشترک و دقیق، ورزش همگانی را در زندگی مردم نهادینه کند.

استاد دانشگاه و مربی کاراته با اشاره به حمایت باشگاه داران، مربیان، ورزشکاران و سرمایه گذاران بخش خصوصی در ورزش، گفت: باشگاه داران، مربیان، ورزشکاران و سرمایه گذاران بخش خصوصی در ورزش باید به گونه ای حمایت شوند که انگیزه ایجاد شود. بمانید و روی ورزش سرمایه گذاری کنید.هر روز افزایش دهید نه بعد از سالها تلاش و هزینه و زمان صرف پوچ و فرار از ورزش را نوعی فرار از ورشکستگی تلقی کنید.

وی گفت: به عبارتی دولت باید با سیاست های درست و حمایتی خود نسبت به گسترش ورزش همگانی و جلب مشارکت و اعتماد مردم و بخش خصوصی اقدام کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید