پرونده جنجالی لیگ یک و تصمیمی که خبرساز شد

اما این پایان ماجرا نبود. درست پس از اعلام رای، این پرونده از نگاه این دو باشگاه و حتی باشگاه استقلال خوزستان وارد فاز جدیدی شد. سایپایی ها معتقد بودند رای باید به نفع آنها اعلام شود و به جای تیم شمس هازارد راهی لیگ برتر شوند. آنها ادعاهای مختلفی داشتند و معتقد بودند باشگاه قزوینی به دلیل نپرسیدن کارت آزادی جعلی این بازیکن باید مجازات شود.

طبق قوانین، ذکر این نکته ضروری است که تغییر در برنامه لیگ بر اساس ادعاهای مختلف تنها تا زمان برگزاری مسابقات امکان پذیر است و در صورت پایان یافتن مسابقات، هیچ ادعایی اعم از درست یا نادرست نمی تواند منجر به تغییر در مسابقات شود. . . از آنجایی که ماه گذشته مسابقات به پایان رسیده بود و سایپایی ها اخیرا و در تیرماه تیم شمس آذر را تخلف اعلام کردند، هر چه تصمیم گرفته شود باید بر اساس لیگ جدید انجام شود، در نتیجه با ورود شمس آذر به لیگ برتر طبیعی است که او تصمیم در این دیدارها نیز اعلام خواهد شد. . بر اساس همین قانون کمیته انضباطی رای به گرفتن 3 امتیاز از تیم شمس آذر داد و آنها لیگ را با منفی 3 امتیاز آغاز کردند.

اکنون دو باشگاه سایپا و شمس آذر به این رای اعتراض دارند و معتقدند به آنها حق داده نشده است در نتیجه با فرصتی که دارند می خواهند اعتراض خود را به کمیته استیناف ببرند و از این طریق پیگیر حقوق خود باشند. . این در حالی است که استقلال خوزستان هم وارد بازی می شود که او نیز مدعی است با وجود نداشتن فرم رسمی، همچنان باشگاه شمس آذر را تحت الشعاع خود قرار داده است.

سایپا چه می خواهد؟

باشگاه سایپا که تا دیروز مدعی بود شمس آذر تخلف کرده و باید امتیاز آنها کسر شود، حالا مدعی است که باید سه امتیاز بازی فصل گذشته با شمس آذر به این تیم تعلق می گرفت. قانون می گوید شکایتی که بعد از پایان لیگ انجام شود در لیگ گذشته قابل اعمال نیست و اگر اینطور باشد و تیم سایپا بخواهد از این مسابقه 3 امتیاز بگیرد، استقلال خوزستان در جدول سقوط کرده و سایپا باید. لیگ برتر می آید، البته چنین چیزی امکان ندارد. استقلال خوزستان فصل گذشته در دیدار هفته آخر با تیم سایپا با 57 امتیاز پیروز شد و سایپا با 2 امتیاز کمتر و 55 امتیاز در لیگ یک باقی ماند. به این ترتیب سایپا در صورت کسب 3 امتیاز مدعی 59 امتیازی می تواند جایگزین استقلال خوزستان شود.

این گفته سایپا ممکن نیست; چون قانون هم همین را می گوید. طبق این ماده اگر تیمی از بازیکن غیرمجاز استفاده کند، بازی را 3-0 می بازد. بحثی که وجود دارد این است که چگونه باشگاه یا باشگاه هایی که تحت تأثیر این تخلف قرار گرفته اند به حقوق خود می رسند؟ طبق حکم اعلام شده باشگاه شمس آذر و بازیکن خاطی مجازات خواهند شد اما باشگاه سایپا که در این مورد اعتراض کرده است چگونه به حق خود می رسد؟

استقلال خوزستان و ادعای منفی 27 امتیازی

وقتی سایپا می گوید 3 امتیاز از دست رفته فصل قبل را می خواهد، یعنی می خواهد به جای استقلال خوزستان در لیگ برتر جلو بیاید. اینجاست که استقلال خوزستان مطرح می شود. این باشگاه ادعاهای بزرگتری دارد و می‌گوید تیمی تخلف کرده و نسبت به تیم‌های لیگ برتری بی انصافی است، زیرا هر 8 تیمی که با شمس آذر بازی کرده‌اند می‌توانند شکایت کنند. در قانون مغایرت هایی وجود دارد، در صورت احراز تخلف، برای 9 بازی بازیکن غیرمجاز باید 27 امتیاز کسر شود، اما نظر کمیته انضباطی این است که در دادگاه تجدید نظر در هر تیمی و در این مورد رسیدگی می شود. راه با درخواست سایپا 3 نتیجه را شمس آذر از بین برد. باید منتظر ماند و دید که آیا تیم های دیگر شکایت می کنند یا تصمیم دیگری می گیریم.

در همین رابطه با کیوان بابادی مدیرعامل باشگاه استقلال خوزستان گفت و گو کردیم که وی به ما گفت: «کارت پایان خدمت سند دولتی است که ایراد دارد.» در رای گیری ندیدم که باشگاه شمس آذر. از استعلام که باید در این زمینه دریافت می کرد مستثنی شد. اگر طبق رای ما غرامت می دهیم و اگر درست باشد قبول می کنیم اما این موضوع اصلا به ما مربوط نیست ماده 61 به صراحت می گوید اگر تخلف قبل از مسابقه باشد مسابقه خواهد بود. 3-0. اما در هیچ جا بیان نشده است که جرم جعل اسناد شامل مرور زمان می شود. اگر طبق نظر کمیته انضباطی به دلیل جعل سند تخلف صورت گرفته باشد و در بازی با سایپا 3 امتیاز از شمس آذر کسر شود، طبیعی است که در 8 مورد دیگر از باشگاه مربوطه امتیاز کسر شود. بازی های مبتنی بر این جرم پس برای این تخلف تیم شمس آذر باید با 27 امتیاز منفی وارد مسابقات شود. »

وی ادامه داد: به نظر من در چنین شرایطی لیگ برتر مدعی بزرگ تری نسبت به تیم های لیگ یک است زیرا یکی از رقبا حذف می شود. تیم های لیگ برتری باید از بین 16 تیم برای بقا بجنگند و اگر تیمی با امتیاز منهای 27 وارد مسابقات شود طبیعتا به نفع لیگ برتر است. دوستان از حرف من ناراحت نشوید چون من مدیرعامل این باشگاه هستم و باید از حق استقلال خوزستان دفاع کنم. صعود این تیم به لیگ برتر اتفاق خوبی بود. به نظر من کار خوب ثواب دارد اما قانون هم باید اجرا شود. هر اتفاقی که خلاف قانون رخ می دهد باید منجر به سرزنش شود. پس هر کس در این امر نقشی داشته است باید توبیخ شود. وظیفه ما این است که از فوتبال پاک پیروی کنیم وگرنه مانند ماجرای استثناهای حل نشده که در نهایت تقصیر فوتبالیست ها مشخص شد، آبروی ما خواهد رفت. از صمیم قلب می گویم اگر رأی عادلانه به دردمان بخورد قبول می کنم، اما بگذارید عادلانه باشد. »

به نظر می رسد مدیرعامل استقلال خوزستان حالا خودش ادعایی کرده و می خواهد با این استدلال ها تیم شمس آذر را به عنوان یکی از مدعیان از لیگ برتر حذف کند. طبیعی است که هر باشگاهی به فکر منافع خود باشد و شاید اگر استقلالی های خوزستانی بخواهند به مصاف تیمی با امتیاز 27 منهای بروند، راه هموارتر شود. این در حالی است که کمیته انضباطی تنها در صورت شکایت طرف مقابل، هر بازی را بررسی می کند. کمیته انضباطی احساس می کند از آنجایی که سایپا در این پرونده شاکی است، فقط با او برخورد می کند و اگر باشگاهی شکایت کند، رسیدگی و احیانا امتیاز کسر خواهد شد. در حالی که آبی های اهواز معتقدند جرم جعل سند پایان خدمت امری رایج است و باید رسیدگی شود.

شمس آذر می خواهد منهای 3 امتیاز را برگرداند

شمس آذر اما مدعی است که بازیکن مذکور با مدرک جعلی از باشگاه کلاهبرداری کرده است و نباید مجازات شود. حتی مدیرعامل آن باشگاه برخی از هواداران را متهم کرد که به جای اطلاع رسانی به باشگاه، آنها را به دلیل اطلاع از مشکل، به فروش رسانده اند. به همین دلیل قصد دارند به کمیته استیناف شکایت کنند. به گفته آنها، وقتی باشگاه مرتکب تخلف نشده است، مستحق مجازات نیست. خود حسینی در جلسه کمیته انضباطی گفت شمس آذر نقشی در صدور کارت پایان خدمت جعلی او نداشته است اما آیا نیازی به سوال نبود؟

از سوی دیگر مدعی هستند حسینی برای شمس هازارد تاثیرگذار نبوده و احتمالا کمیته انضباطی نیز در رای خود این معنا را اعمال کرده است. این بازیکن در 11 بازی برای تیم شمس ازهر به میدان رفت که به جز یک باخت مقابل خیبر و یک تساوی با خلیج فارس ماهشهر، در تمام دیدارهای باقی مانده پیروز شد. اما دقایق حاضر به شدت محدود بود.

حالا شمس آذری ها بحث می کنند که اگر تیمشان در این ماجرا دخیل است، چه نیازی دارد که در چنین زمانی او را به زمین بفرستند، بازیکنی که نه گل زده و نه پاس گل داده و کارکرد خاصی برای شمس آذری نداشته است. . یکی از نزدیکان به این باشگاه به ما گفت: مدام به شمس آذر تهمت می زنند و امروز این اتفاق نیفتاد، اما در طول فصل بارها مورد قلدری قرار گرفتیم اما به کار خود ادامه دادیم. آزار من. مصیب چگینی مدیر تیم شمس آذر گفت: مستنداتی در مورد کارهایی که برخی در همین قزوین انجام دادند وجود دارد، این سندی بر این ادعاست و نشان می دهد که واقعاً اتفاقاتی افتاده و شاید در حال رخ دادن است که باعث می شود این تیم اتفاق بیفتد. حاشیه بگیر.”

شمس آذر اکنون قصد دارد به حکم صادر شده اعتراض کند. چون فکر می کنند این 3 امتیاز برای شمس آذر که به عنوان تیمی جدید وارد لیگ برتر شده، بسیار تاثیرگذار است. حتی یک امتیاز هم برای آنها ارزشمند است چون کم تجربه ترین تیم لیگ برتر هستند و باید بیشتر از بقیه برای کسب امتیاز تلاش کنند. اکنون، جذابیت چیزی است که وظیفه این پروژه پر پیچ و خم را مشخص می کند.

دیدگاهتان را بنویسید