پروژه های اولویت دار/ توسعه زیرساخت های منطقه آزاد ماکو در دولت قبل صورت نگرفت


ساعت: 20:42
تاریخ انتشار: 1401/02/30
کد خبر: 1840196

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی:

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: دولت ها موظف به تامین منابع برای توسعه زیرساخت ها در این مناطق هستند که برای توسعه زیرساخت های ماکو توسط دولت های قبلی انجام نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از اروم نیوز ، سعید محمد در نشست با نخبگان و جمعی از پلدشتی ها که در سالن همایش های استان پلدشت برگزار شد، با اشاره به جایگاه مناطق آزاد، عمرانی گفت: مشکلات و رعایت همه دستگاه های دولتی ماده 65 مفاد دائمی برنامه توسعه کشور در خصوص مدیریت مناطق آزاد بخشی از مشکلات منطقه را حل می کند.

وی افزود: شرایط کشور در شرایط خاصی است و مشکلات ناشی از تحریم ها و مشکلات اقتصادی و معیشتی که در گذشته انباشته شده است، کار را سخت کرده و رفع آنها نیازمند برنامه ریزی و زمان است.

وی گفت: منطقه آزاد ماکو بزرگترین منطقه آزاد جهان از نظر وسعت در بین 5700 منطقه آزاد و ویژه جهان است و دولت ها موظف به تامین منابع برای توسعه زیرساختی این مناطق هستند که برای توسعه نیست. زیرساخت ماکو انجام شد. از دولت های قبلی

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: حل مسائل اجتماعی و فرهنگی در کنار توسعه اقتصادی رویکرد دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و تعادل بین توسعه اقتصادی، فرهنگی و اقتصادی است. مشکلات اجتماعی باید کنار هم جمع شوند.»

مشاور رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت منطقه آزاد ماکو گفت: همه دستگاه های اجرایی و کشوری می توانند با هم افزایی و همدلی در بحث محرومیت زدایی موفق باشند.

وی افزود: برای حل مشکلات سرمایه گذاران از جمله نظام بوروکراسی وقت گیر نیاز به تمرکز بر حاکمیت متمرکز و یکپارچه داریم و در این راستا از همه دستگاه ها می خواهم با مدیرعامل سازمان مناطق آزاد همکاری کنند. “

محمد از تخصیص بودجه ملی و استانی در سال 1401 برای توسعه زیرساخت های حمل و نقل، آموزشی و بهداشتی در منطقه آزاد ماکو خبر داد و گفت: همه کارکنان باید تمام تلاش خود را برای جذب و اجرای بودجه مصوب دولت به کار گیرند.

مشاور رئیس جمهور خواستار تخصیص اعتبار برای پروژه ها بر اساس اولویت شد و گفت: دلیل به دلیل محدودیت منابع، همه پروژه ها باید در اولویت باشند.


در 4 دهه گذشته این منطقه به عنوان زیرساخت مورد توجه قرار نگرفته است

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو نیز در این نشست گفت: سازمان منطقه آزاد ماکو سال گذشته علاوه بر فعالیت های اقتصادی، 1970 میلیارد ریال کار عمرانی و سرمایه ای در منطقه انجام داد.

وی افزود: با وجود هزینه های میلیاردی برای توسعه و توسعه زیرساخت های منطقه از سوی منطقه آزاد ماکو، متاسفانه کمتر از 100 میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی به هر شهرستان اختصاص یافته است.

وی ارتقای سرمایه اجتماعی در منطقه آزاد ماکو را یکی از دستورالعمل های اجرایی این سازمان برشمرد و گفت: همه ما در قبال کارکنان مردم مسئول هستیم و وظیفه ما خدمت به مردم است و باید عدالت و تعادل منطقه ای از سوی مردم وجود داشته باشد. مرکز کشور به سمت حاشیه، به ویژه شهرهای کوچک. “لذت ببرید، جسورتر باشید.

وی ادامه داد: طی 4 دهه اخیر این منطقه از نظر زیرساختی و زیرساختی در مناطق شهری و روستایی دیده نشده است، بنابراین اقدامات این سازمان در جهت کاهش این محرومیت ها و عقب ماندگی ها و نیازمند تلاش مضاعف برای توزیع عادلانه منابع ملی است. . “هستند.

عبدالرحیمی در ادامه با بیان اینکه منطقه آزاد ماکو در 9 سال گذشته در زمینه توسعه و محرومیت زدایی فعالیت داشته است، افزود: جامعه محلی باید حداقل سطح زندگی و تناسب اندام را داشته باشد تا میزبان خوبی از سرمایه گذاران باشد. و از نظر اقتصادی فعال است و بدون رعایت حداقل استانداردهای جامعه محلی، نمی توان انتظار داشت سرمایه گذاری، صادرات و اشتغال توسعه یابد.

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو با تاکید بر اینکه در صورت عدم استفاده از منابع ملی در منطقه از محرومیت و ماندگاری کاسته نخواهد شد، افزود: محدودیت منابع منطقه آزاد ماکو که 45 برابر جغرافیای برخی مناطق آزاد دیگر است به همین میزان است. منابعی که در اختیار منطقه آزاد همجوار است، اما حجم کار 20 برابر بیشتر از آن چیزی است که برای انجام وظایف دستگاه های دولتی نیاز داریم.


سروهای پلدشت را به زادگاه خود برگردانید

فرماندار پلدشت در این جلسه با اشاره به مشکلات این شهرستان گفت: سروهای پلدشت یکی از پتانسیل های مهم شهرستان است و از کارکنان دولت می خواهیم مانند گذشته تمامی امور خود را در این منطقه رها کنند چرا راه حل ها و مسائل. مربوط به سرو در محدوده جغرافیایی پلدشت در تبریز گرفته شده است؟

وی افزود: مراکز حمل و نقل پلدشتی به هیچ وجه شایسته این افراد نیست و جان مردم را تهدید می کند، چه بسیار خانواده هایی که باید به این موضوع غمگین باشند.

وی بیان کرد: مشکلات آب شرب و کشاورزی این منطقه بسیار جدی است و نیازمند توجه مسئولان دولتی است.

فرماندار پلدستی در ادامه سخنان خود به مشکلات دیگر این شهرستان از جمله نبود فاضلاب شهری، مشکلات بهداشتی خارج از 532 خانوار، انبارهای عمومی و تکمیل سد کرم آباد اشاره کرد.


پیام مردم پلدستی به مقام معظم رهبری و رئیس جمهور توجه به این شهر مرزی است

جهل الاسلام والمسلمین وحید طالبی با اشاره به استعدادها و پتانسیل های موجود در پلداش گفت: اگر به استعدادهای پلداش توجه شود کل منطقه می تواند از آن بهره مند شود.

نیم جمعه اضافه کردم: پیام مردم نیمه به مقام معظم رهبری و رئیس جمهور توجه به این شهر مرزی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید