منطقه آزاد ماکو به قطب مرکز داده و شهر دانش بنیان کشور تبدیل خواهد شد


ساعت: 16:15
تاریخ انتشار: 1301/07/12
کد خبر: 1901257

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی منطقه آزاد کشور گفت: ماه گذشته یک شرکت 800 میلیارد تومان در ماکو سرمایه گذاری کرد و با این سرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو به مرکز داده و شهر دانش بنیان کشور تبدیل می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آروم نیوز ، مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با حضور سعید محمد مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد برگزار شد. ایالت، در سالن آمفی تئاتر ساختمان شماره 2 منطقه آزاد ماکو.

در این مراسم مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با بیان اینکه ظرفیت مناطق آزاد بسیار بالاست، گفت: اشتباه در برخی برداشت ها منجر به از بین رفتن عملکرد مناطق آزاد شد. .

سعید محمد با بیان اینکه در حوزه گردشگری در سال گذشته شاهد افزایش گردشگری بوده ایم، افزود: در بهار سال 1400 تعداد گردشگران یک شبه در کشور 500 هزار نفر و در بهار سال 1401 این تعداد بوده است. به 4 میلیون رسید.

وی با اشاره به ظرفیت منطقه آزاد ماکو گفت: مرزی، ترانزیت، کشاورزی و کشورهای همسایه از جمله ظرفیت هایی است که در منطقه آزاد ماکو داریم.

محمد تصریح کرد: منطقه آزاد ماکو بزرگ ترین منطقه آزاد در بین 5400 منطقه آزاد ویژه جهان است که شاید تهدید به نظر برسد اما باید از این ظرفیت به درستی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو گفت: ماه گذشته یک شرکت 800 میلیارد تومان در ماکو سرمایه گذاری کرد و با این سرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو به مرکز داده و شهر دانش بنیان کشور تبدیل می شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور افزود: کشورهای همسایه تسهیلات ویژه ای را برای شرکت های دانش بنیان در نظر می گیرند تا شرکت های خود را در این کشورها تاسیس کنند، از این رو نیازمند راه اندازی تسهیلاتی در داخل کشور برای جذب شرکت های دیگر از همسایگان هستیم. کشورها را تشویق به توسعه شرکت های دانش بنیان در کشور کنند

نماینده مردم ماکو، پلدشت شوط و چالدران در شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: از ابتدای تاسیس منطقه آزاد ماکو بیشترین زمان صرف فعالیت های زیربنایی و تامین زیرساخت های لازم برای منطقه آزاد شده است. .

محمدعلی پور عملکرد منطقه آزاد ماکو را یک عملکرد موفق در دوران کرونا ارزیابی کرد و افزود: منطقه آزاد ماکو تنها منطقه ای است که فرودگاه آن توسط خود منطقه آزاد ساخته شده و قبلا مناطق آزاد فرودگاهی دیگری در آن ایجاد شده است.

وی افزود: نبود این حصار باعث شد مردم منطقه آزاد ماکو نتوانند از آزادسازی آن بهره مند شوند.

سخنرانی امام جمعه و ارائه گزارش عبدالرحیمی مدیرعامل سابق منطقه آزاد ماکو و تشریح برنامه ها توسط گروسی مدیرعامل جدید منطقه آزاد ماکو از دیگر بخش های این مراسم بود.

در پایان این مراسم با قدردانی از زحمات سه ساله عبدالرضا عبدالرحیمی، طی حکمی از سوی محمد محبر معاون اول رئیس جمهور به مدت سه سال، حسین گروسی به عنوان مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد ماکو معرفی شد.

دیدگاهتان را بنویسید